Smecker skrev 2024-06-06 17:56:39 följande:
Det är mycket som skall stämma för att du (med din obefintliga erfarenhet) skall få till en trekant. Dels måste din flickvän vara helt för (allt utom ett entusiastiskt JA är ett nej), dels måste du hitta en kvinna som vill ha sex med er två. Ibland är det det första som är svårast, ibland är det det andra som är svårast, ibland är det båda.
Det första, att din flickvän entusiastiskt skall vilja ha en trekant, är inget du kan tvinga fram. Antingen så vill hon eller så vill hon inte. Tjat, hintar och fixering kan få vem som helst att dra öronen åt sig och tappa intresset. Om det är så livsomvälvande viktigt att ha en trekant och du inte har något som helst tålamod att vänta in din flickvän så föreslår jag att du istället gör slut och hittar någon kvinna som redan från början har samma inställning till det som du. Det är schysstast mot alla inblandade.
Det andra, att hitta en kvinna som vill ha sex med er båda, är mycket enklare om det är din flickvän som står för raggandet. Och det gör hon endast om hon själv entusiastiskt vill ha det. Många kvinnor har råkat ut för män som raggar till en trekant, för att sedan upptäcka att snubben antingen är ensam, eller att hans respektive är totalt oförberedd. Enklast är att antingen spontanragga på en nattklubb, eller online på t ex Tinder. Och låt som sagt flickvännen sköta det.
Det är klart att jag har tålamod, har man väntat på något i drygt 20 år är det inga problem att vänta lite till. Men eftersom hon till och med har visat intresse så kan jag ju inte bara sitta och inte låtsas om det förrän hon någon gång i framtiden möjligen börjar böna och be att vi ska ha en trekant.
Det hör på något vis till hela dynamiken i vårt sexliv att hon hintar om saker mer subtilt men att det är jag som tar kommandot och får pusha på medan hon då börjar spela lite svårflitrad. Det har varit ett mönster med många saker vi testat. Så gör jag ingenting blir det inget. Håller jag på och tjatar så fattar jag väl att det blir helt fel också och gar bort all spänning, men det är klart att jag måste göra någonting, när jag har någon slags momentum i frågan (efter decenniers ökenvandring).
Att hitta en tjej eller möjligen ett annat par blir nog inte så svårt om hon är med på noterna. Vi är båda väldigt sociala och ser bra ut. Och det är klart att hon får stå för tjejraggendet. Hon har själv sagt att hon vill göra det om det skulle bli aktuellt och det skulle hon väl aldrig ha sagt om hon inte kommit en bit i tanken på detta.