• Anonym (Walter)

Hur får man till en trekant?

Att ha trekanter och fyrkanter har varie en dröm sålänge jag kan minnas och att jag inte lyckats få till något ens i närheten av detta börjar kännas rätt frustrerande, då jag varit sexuellt aktiv i 20 år. Dels har det såklart berott på långa förhållanden där kvinnan varit helt ointresserad, men antagligen också för att jag varit dålig att kommunicera detta.

Min nuvarande verkar väldigt ambivalent när frågan kommer på tal. Ena stunden kan hon tänka sig att testa när vi är ute och reser och befinner oss i en helt ny miljö, hon verkar till och med riktigt tänd på idén. Andra stunder verkar hon helt ointresserad. Vi diskuterade det seriöst ett tag men ju mer jag pushar detta desto mindre intresserad verkar hon vara tyvärr. Har ni några bra ideer? Vi har varit tillsammans ett halvår ungefär. 

• Svar på tråden Hur får man till en trekant?
  • Anonym (Tips från coachen)

Testa inte trekant förrän ni vet att er relation håller för det.  Tips från coachen.... Jag har haft trekant och der kräver mer av er som par för att kunna tackla alla känslor som dyker upp i samband med det. Gör det definitivt inte nu i början av er förhållande innan ni lärt känna varandra riktigt bra.  Det krävs stor tillit mellan er för att det ska bli bra. 

• Anonym (Walter)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2024-06-03 09:15:00 följande:

Testa inte trekant förrän ni vet att er relation håller för det.  Tips från coachen.... Jag har haft trekant och der kräver mer av er som par för att kunna tackla alla känslor som dyker upp i samband med det. Gör det definitivt inte nu i början av er förhållande innan ni lärt känna varandra riktigt bra.  Det krävs stor tillit mellan er för att det ska bli bra. 

Tack för tipset! Jag tror också att det hela faller på just tillitspunkten i nuläget. Men att hålla fantasin levande utan att vara för pådrivande borde väl vara helt ok.

Jag kan verkligen se mig själv dela resten av livet med denna fantastiska kvinna, men att inte få leva ut denna fantasi överhuvudtaget skulle kännas rätt surt. Jag tror verkligen att det man ångrar allra mest när man sitter där på hemmet är de saker man hyfsat enkelt skulle kunna ha gjort men inte lyckades förmå sig till. Och en trekant är något jag lägger i den kategorin, även om det nu känns som det vore enklare att bestiga Mount everest, eller vinna högsta lottovinsten än att få till något som ändå är en hyfsat vanligt sexuell erfarenhet.
    Anonym (Walter) skrev 2024-06-03 09:58:53 följande:
    Tack för tipset! Jag tror också att det hela faller på just tillitspunkten i nuläget. Men att hålla fantasin levande utan att vara för pådrivande borde väl vara helt ok.

Jag kan verkligen se mig själv dela resten av livet med denna fantastiska kvinna, men att inte få leva ut denna fantasi överhuvudtaget skulle kännas rätt surt. Jag tror verkligen att det man ångrar allra mest när man sitter där på hemmet är de saker man hyfsat enkelt skulle kunna ha gjort men inte lyckades förmå sig till. Och en trekant är något jag lägger i den kategorin, även om det nu känns som det vore enklare att bestiga Mount everest, eller vinna högsta lottovinsten än att få till något som ändå är en hyfsat vanligt sexuell erfarenhet.
    Du har hela livet på dig att leva ut olika fantasier. Fastna inte där nu så det blir en manisk fix idé för då skrämmer du bort din flickvän och du kommer dessutom att ha svårt att motivera någon annan att delta i den.

En trekant måste alltid vara alla tre personers gemensamma dröm och inte enbart din. 

Tjata inte hål i huvudet på henne nu om detta utan släpp det tills vidare. Hon vet vad du vill. 
  • Anonym (Walter)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2024-06-03 10:16:24 följande:
    Du har hela livet på dig att leva ut olika fantasier. Fastna inte där nu så det blir en manisk fix idé för då skrämmer du bort din flickvän och du kommer dessutom att ha svårt att motivera någon annan att delta i den.

En trekant måste alltid vara alla tre personers gemensamma dröm och inte enbart din. 

Tjata inte hål i huvudet på henne nu om detta utan släpp det tills vidare. Hon vet vad du vill. 
    Klart du har helt rätt i det du skriver. Tjat är extremt avtändande, så det är något jag passar mig för. Samtidigt vill jag inte att mina kommande 20 år ska likna de tidigare 20 åren när det kommer till det här. 
    Och  det är klart att det här till viss del blivit en fix ide.- en fantasi som har ackumulerats under årtionden utan minsta resultat, medan för andra är det inte alls det utan något man ändå testat som en kul grej bara.
  • beli
    Anonym (Walter) skrev 2024-06-03 10:46:39 följande:
    Klart du har helt rätt i det du skriver. Tjat är extremt avtändande, så det är något jag passar mig för. Samtidigt vill jag inte att mina kommande 20 år ska likna de tidigare 20 åren när det kommer till det här. 
    Och  det är klart att det här till viss del blivit en fix ide.- en fantasi som har ackumulerats under årtionden utan minsta resultat, medan för andra är det inte alls det utan något man ändå testat som en kul grej bara.
    Varför har du inte passat på att få till en trekant när du varit singel?

Att ni bara varit ihop i ett halvår och ni redan hunnit "diskutera det seriöst ett tag"... Det låter helt bisarrt. Första året brukar man väl vara helt galna i varandra och inte vilja nåt annat? Jag är öppen för trekanter, men skulle min nya pojkvän börja prata om trekanter nån månad in i relationen (särskilt upprepade gånger) skulle jag inte känna mig smickrad...
    Anonym (Walter) skrev 2024-06-03 10:46:39 följande:
    Och chansen att lyckas är större om du ser det för vad det är, en kul grej. För även om du får med din flickvän på idén så krävs det fortfarande en tredje part och ingen med vettet i behåll vill delta i en fix idé... det kan vara väldigt avtändande och skrämmande 
  • Anonym (Walter)
    beli skrev 2024-06-03 11:15:41 följande:

Att ni bara varit ihop i ett halvår och ni redan hunnit "diskutera det seriöst ett tag"... Det låter helt bisarrt. Första året brukar man väl vara helt galna i varandra och inte vilja nåt annat? Jag är öppen för trekanter, men skulle min nya pojkvän börja prata om trekanter nån månad in i relationen (särskilt upprepade gånger) skulle jag inte känna mig smickrad...
    När jag var i 20års ålderna var jag för mycket av en nice-guy för att våga ta sådana initiativ med kortare bekantskaper, och de 2 långa förhållandena var med kvinnor som var genuint ointresserade och firekt avståndstagande till trekanter. Hos den nya tjejen finns en gnista dock. Vi har varit extremt öppna med fantasier redan från start. Det var till och med hon som började prata om sådana fantasier redan efter några veckor. Vi har testat en massa BDSM -prylar, studerat Tantra tillsammans och allt möjligt denna korta tid. Så det här är ett helt annat utgångsläge än tidigare försiktiga förhållanden.
  • Anonym (Walter)
    beli skrev 2024-06-03 11:15:41 följande:
    Jag har aldrig haft några större problem att hitta kk och annat när jag varit singel men att ta det till trekanter...

Män och kvinnor lever i helt olika verkligheter på singelmarknaden. Par söker med ljus och lykta efter tjejer till trekanter så det borde vara världens enklaste grej att testa för den som vill. För en kille så gäller det att spela sina kort väldigt rätt eller ha en sjuhelvetes tur, om man inte råkar vara en rockstjärna eller liknande. 
  • Anonym (Ilse)

Vill du ha med en extra kvinna eller man?

• Anonym (Walter)
    Anonym (Ilse) skrev 2024-06-03 12:24:47 följande:

Vill du ha med en extra kvinna eller man?

Extra kvinna i första hand, men jag testar gärna båda varianterna, eller swinga med ett annat par. 
    Och tjejen har inte sagt nej till någon av varianterna utan  är fram och tillbaka ifrågan.
Svar på tråden Hur får man till en trekant?