Inlägg från: Anonym (Otillräcklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otillräcklig)

Jag duger inte

Jag har kört mig själv helt i botten med min självkänsla. 
    Jag skäms för att vara jag, att jag har haft en önskan om att vara tillräcklig. Att jag vill att jag kan göra någon annan lycklig. Skulle offra mig själv om jag kunde tillföra något till någon annan. 
    Men det räcker aldrig, jag är aldrig tillräcklig och ingen skulle ställa upp för min skull om jag bad dem. Jag har inte åstadkommit något i livet och nu är det försent. 

Jag skäms för att jag prackar på andra människor min närvaro, att jag försöker vara vän med dem, att jag försökte hitta någon att älska som kunde älska mig tillbaka. Jag skäms för att jag har sex, att jag är kåt, blir alldeles för våt för varför skulle jag ha rätt att känna så, som att någon skulle vilja vara med mig. 

Jag skäms för att jag är i psykisk obalans och gråter titt som tätt, att jag tvingar andra att lyssna på min sorg.
    Jag skäms att jag ville ha en familj. Egna barn. En partner. 
    Att jag bjuder in mina vänner på vin och middag, de har ju annat att göra. 
    Jag skäms för att jag vill vara mitt bästa jag för jag är inte bättre än så här. 

En kort stund träffade jag någon som gjorde att jag kände mig hel, att jag var bra som jag är. Jag skäms för att jag trodde på det när det bara var en illusion. 

• Svar på tråden Jag duger inte
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-02 21:55:37 följande:
    Är det så att du har kommit till ett slags vägskäl, som en viss ålder?

Varför skulle ett förhållande som tagit slut ha varit en illusion? Den andra personen ville ju vara med dig, relationer tar slut av många orsaker hela tiden.
    För att jag hade en önskan om att vara tillräcklig för någon annan och att jag inte kunde leva upp till det. 
    Det var bara en fantasi, fanns bara i mitt huvud. Jag skäms för att jag inte förstod det. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (?) skrev 2024-06-02 22:14:47 följande:
    Ok, så du har insett att du är oduglig som man och människa, 
    Vad gör du då här? Kamma till dig eller bara lägg ner!
    Ingen orkar höra på en massa gnäll!
    Släpp sargen ½!!
    Kvinna och oduglig.
    Ville bara skriva av mig. Haft en jobbig kväll mentalt. 
    Förlåt. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (?) skrev 2024-06-02 22:19:51 följande:
    Du har sedan länge passerar gränsen för någon som helst sorts form av medlidande.
    Du ät bara ... så fel.
    Vad gjorde jag för att passera gränsen förutom att göra ett meddelande här? 
    Vill inte ha medlidande. Ville bara skriva av mig. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    Mr Obvious skrev 2024-06-03 01:35:15 följande:
    Det är ofta någon som skriver elaka saker. det bästa är att bara ignorera det.
    Vi andra, som vill dig väl, finns här också, men det är inte alltid som vi skriver något.
    Jo, jag förstår att det är ett troll men eftersom jag håller på med självhat spann jag vidare på det. Destruktivt beteende är bara förnamnet. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    1omtänksam skrev 2024-06-02 23:14:40 följande:

Hej Ts! 
    Tråkigt att höra att du haft en jobbig kväll och att du känner dig så misslyckad. Jag tror att du duger som du är, men att du kanske har svårt att älska dig själv? Det låter som om du är utbränd av krav och förväntningar och nu hamnat i psykisk obalans?  Livet är svårt på många sätt. Hur kan du hjälpa dig själv att vara lite snällare mot dig själv? Samtalsterapi kanske kan vara bra för dig? Vad yror du om det? Vet att mångt och mycket här i livet, och i synnerhet relationer och kärlek - ofta kan kännas som illusioner och som drömmar/fantasier. Särskilt om en känner sig ledsen och besviken över vissa upplevelser kanske. Men vet du TS. Jag tror att du kommer att få tillbaka din kraft igen. Du måste bara landa mer i dig själv. Inifrån.
    Du är värdefull. Du duger. Kram! 

Tack. 
    Det känns bara som att tiden rinner från mig. 
    Jag har en ganska knackig relation med min familj, det har pågått ett tag och jag har inte kraft nog att göra något åt. Som sagt är jag en people pleaser, jag avskyr konflikter och för att reda i det här hade jag behövt säga ifrån och det kommer inte att tas emot väl. Det kommer inte finnas en lösning där vi kan gå enade ut utan vi kommer få klippa och jag kommer bli syndabocken. 
    Jag har haft planer på att faktiskt göra det men det skulle betyda att jag förstör även för dem och dels vill jag inte det, dels kanske jag förtjänar att må såhär? Eller, jag har inget att vara ledsen för. Mina känslor är aldrig rätt. 

Och vad gäller kärleksrelationer, varför skulle någon vilja ha mig? Det är så mycket med mig som är fel. Dålig självkänsla, trasig i själen, trassliga familjekontakter, för gammal, för högt body count. Jag är inte ful men det är verkligen inget speciellt med mig. Det finns massor av människor som är sötare/snyggare/sexigare/smartare. Det finns ingen anledning att välja mig. 

Mitt huvud är inte snällt med mig, jag skulle behöva en paus från mig själv.

Igår fick jag ett meddelande från en som stått mig så otroligt nära. Jag vill att du ska vara lycklig stod det. Och det enda jag kände var, varför skulle jag förtjäna att vara det, varför skulle den här personen önska mig lycka när hen faktiskt är den som krossade mitt hjärta?

• Anonym (Otillräcklig)
    Anonym skrev 2024-06-03 08:11:36 följande:
    Vad kass du är på Spot the dragon.
    Det finns ju ingenting i ts som tyder på att det är den som du tror.

TS:
    Frågetecknet har fått för sig att du är Kaffedraken, trots att ingenting i ditt sätt att skriva tyder på detta.
    Jag fick den känslan.
    Jag är inte Kaffedraken, men jag kan förstå att mitt ältande påminner om hans. Däremot skulle jag inte anklaga någon annan för min olycka, det är ju mig och mitt huvud det är fel på.
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-03 08:36:19 följande:
    Jamen precis. TS, Kaffedraken är en mkt märklig man som använder FL istället för den terapi han skulle dra mkt nytta av. Han spammar sönder andras trådar och är en offerkofte-misogynist av rang.
    Jo, till och med jag som inte hänger här så ofta känner till den användaren. Men det är inte jag, jag är bara trasig och förvirrad och olycklig just nu.
    Och jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. För att lyckas måste måste jag ta ganska stora beslut angående mig och mina relationer och måste såra andra på vägen. Vet inte om jag klarar det, är kanske hellre olycklig själv istället. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (...) skrev 2024-06-03 18:57:26 följande:

Hur gammal är du TS?

Om inte döden står och knackar på dörren om några timmar är det aldrig för sent  // Hjärta

37. Så jag är inte lastgammal, det bara känns som att det är för sent för allt. För sent att bilda familj, för sent att göra något av livet.
    I min ålder har många redan partner, barn, vettig karriär.
    Vad har jag gjort? Jobbat. Och jag har inte ens tjänat pengar ordentligt på det. Jag har jobbat med sånt jag tycker är roligt och jag är bra på mitt yrke, men man blir inte rik. Nu går jag +/- noll varje månad, ofta lite minus, men jag tänkte vad ska jag göra med mina sparade pengar? Vad ska jag ha dem till i framtiden? Det är ju bara jag och när jag sen står där själv, inte har någon annan så får jag väl ta den smällen då att pengarna är slut.

Jag kommer inte längre nu, om jag inte tar den där stora fighten med de i min närhet. Klipper banden, säger ifrån. Men jag har inte den kraften.

Och det är bara så hopplöst allting, jag känner mig verkligen värdelös. 
  • Anonym (Otillräcklig)
    Anonym (....) skrev 2024-06-04 13:09:58 följande:

Det är uppenbart vem du är, från den andra tråden. Du måste någon gång fatta, att om man söker en livspartner som ska älska en och respektera en, så går inte det till så att man deltar i gruppsex med främmande gifta män. Då händer det inte. Du måste söka någon annanstans, och inte låta den man du då träffar veta att du har gjort sådant.

Att den här mannen kunde vara gullig och gosig mot dig just när ni umgicks, betydde ju inte att han älskade och respekterade dig. Utan det var nog hans sätt mot varje kvinna som han var intim med för ögonblicket. Bara det att han hade ring på fingret borde ha varnat dig för vad han är för typ.

Vad har det där med det här att göra? 
    Jag tänker inte förneka det jag har gjort men ärligt har ingen annan att göra med hur många sexpartners jag haft eller vilka fantasier jag levt ut. Skulle jag nu råka träffa någon (letar inte, orkar inte, vill inte) så tänker jag så klart inte berätta det.  Det är ingen hemlighet men jag tycker det är förkastligt att bli dömd för något som man har provat göra (EN gång) under en period som singel. Det är väl hur jag är i ett förhållande som är det viktiga om det nu är förhållande man vill ha?
    Ja, jag är skitledsen att det blev som det blev då. Hade jag kunnat göra det ogjort så hade jag. Men jag är också ledsen över andra saker i livet, att det blev som det blev med självkänslan går så klart inte att beskylla denna människa för. Det är många saker som hänt i mitt liv under lång period och jag var inte stark nog att hantera att bli sårad bättre än så här. 
    Men det var toppen på isberget, inte denna enskilda händelse som fick mig att tappa balansen. 
  • Anonym (Otillräcklig)

Och ja, jag skäms för att jag blev så ledsen och jag skäms för att jag kände nånting. Jag tycker inte att jag är värd att känna. 

Svar på tråden Jag duger inte