Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Konstiga/misslyckade/hemska restaurangbesök.

En gång åt jag på en ganska så känd restaurang i Stockholm. Jag hade förbokat en vegansk trerätters och vi var ett lite större sällskap. När jag satt och åt kom en av de anställda fram och tog mig på axeln och viskade ?Brödet är stekt i smör. Är det okej?? Jag hade redan ätit halva förrätten på min VEGANSKA trerätters 🙃 Tack och lov rör jag mig i gränslandet mellan vegan och vegetarian, men ändå. En strikt vegan hade nog trillat av stolen och de borde ju förstå själva att man inte kan steka en vegans smörgås i smör 🤔 Restaurangen gick i konkurs under pandemin?

• Eurydike
    Anonym (Underlig servitris) skrev 2024-06-07 00:52:18 följande:

En där servitrisen var väldigt, väldigt underlig. När hon tog beställningar sa hon "ta inte fisken den smakar skit". Sedan frågade om hon vi var ett par. Nej sa vi, vi är barndomsvänner. Jag trodde nästan det för ni ser inte ut som bögar. Ok. Vad svarar man på det?

Samtidigt som hon serverade sa hon Jag har tråkigt jag sätter mig med er en stund. Så satte hon sig med oss, åt klyftpotatis från min tallrik, tog flera klyftpotatis med händerna och åt upp. Drack ur min öl. Pratade om sig själv: Jag heter NN, berättade att hon ville bli sjuksköterska men klarade inte av studierna så nu jobbar hon här och det är så tråkigt. Vi satt bara där rätt försynt tysta och lyssnade på när hon pratade. Mer öl?  Så drack hon ur den med.

Sedan kom någon annan servitris och frågade oroligt vad hon sysslade med, och om vi var allt var ok, då sa hon det är lugnt det här är min pappa och hans kompis. Sedan ritade hon en penis och skrev jag hatar mitt jobb på notan.  

Vilken lustig, eller snarare olustig, historia! 😅 Hon var nog redo att ta språnget från restaurangen och ut i universum. Det känns som att hon skulle ha trivts bättre på vilken annan plats som helst, eller så hade hon vantrivts överallt 🤔 Vi får hoppas på det första! Angående att rita en penis så fick mitt sällskap syn på en penis på bordet där vi satt. Ja, vi satt alltså inte PÅ bordet, utan på stolarna bredvid. Men åter till penisen. Den var ritad i fettet på bordet och mitt sällskap såg den alltså först. Kanske för att han hade mer erfarenhet av den typen av anatomi? Jag såg bara ett par kulor, men när jag följde ritningen med blicken så var penisen plötsligt där. Mitt på bordet. Fråga mig inte varför bordet var så rysligt fett att det gick att rita på eller vad fettet bestod av, för det vet jag inte. Men penisen hade varit en bra isbrytare, om det inte vore för att isen redan var bruten ⛄️⛄️
  • Eurydike
    Dr Nail skrev 2024-06-02 22:39:57 följande:

En gång i Hanoi var vi så hungriga så vi gick in på ett helt random ställe. Det var minst 30 grader ute men def under 20 därinne. Det fanns exakt noll andra kunder, däremot MASSOR med personal.
    Jag tog in en rare steak och det kom en servetris springandes som av nån anledning ville skära den åt mig. Hon fixade aldrig det, (den var seg), så det kom in in tre (!) andra snubbar från personalen, och med hjälp av den kraften så lyckades de skära min steak i bitar åt mig. Under hela denna tid satt en kvinna i en vacker, röd hollywoodklänning på en soffa, på något som liknade en scen i mitten av stället.
    Det hela hela kostade ca. 350 kronor för två pers. Upp till denna dag är jag osäker vad skedde. 

Det var nog någon seg gammal skallerorm ni fick tugga i er för det ändå ganska rimliga priset 🐍😝💃
  • Eurydike

Rolig tråd det här! Snart vågar jag knappt gå ut och äta längre så då kan jag stanna hemma och spara massa pengar 😂🤑🤩

• Eurydike
    schmetterling skrev 2024-06-13 18:43:02 följande:

Jag kom på en historia till. Eftersom jag döpte de i trådstarten får jag väl hålla kvar vid det, så det här är Svamprisotton (nästan) utan svamp

Jag var på en kurs med mitt jobb under några dagar. Kursen hölls på hotellet där vi bodde, så vi hade helpension där. Maten de föregående dagarna hade varit bra. Inte fantastisk, men vällagad och habil. Den här kvällen skulle det bli svamprisotto, och det kan ju vara väldigt gott. När den kommer på bordet så är det en skål ris, tre-fyra skivor burkchampioner och en kvist persilja. Det är allt. Ingen buljong, inga kryddor, inga andra grönsaker, ingenting.

Alla bara kollade misstroget på den, men hungrig var man ju, så vi började äta. Så kom vår kypare, vi hade haft samma hela veckan, och frågade om allt smakade bra. En stunds tystnad, och vi säger nej, och visar upp vad vi fått.

Han var väldigt ursäktande, men nån ny mat fick vi inte. Några drog iväg och letade upp ett sushiställe eller nån annan hämtmat, Några satt kvar och åt ris med ris för att i alla fall bli mätt. De bjöd på efterrätt, men den mättade inte direkt.

Jag undrar fortfarande vad som faktiskt hände, hur kan man misslyckas så fatalt med en risotto?

Det vore kul att äta på en härlig ärlig restaurang, där menyn faktiskt stämmer överens med maten som serveras. Rätterna kunde heta Svamprisotto (nästan) utan svamp, Vegansk (smörstekt) skagensmörgås, Oätbart segt kött (skärhjälp ingår) och Rå lax (favorit i repris) 🤭🍄🥪🥩🐟🐟
  • Eurydike
    schmetterling skrev 2024-06-14 19:48:47 följande:

Haha! Ja, då skulle man ju i alla fall kunna välja att gå direkt och inte slösa sin tid där Drömmer

Exakt! Och många skulle nog faktiskt välja att gå dit, som en spännande upplevelse 😅😂
  • Eurydike

Jag kom på ett till misslyckat restaurangbesök, fast det var mest jag som var misslyckad den gången. Vi skulle äta på en restaurang med uteservering och jag var tonåring och tyckte att saker var extra pinsamma. Uteserveringens golv hade ganska stora springor mellan brädorna och jag hade högklackade skor. Plötsligt fastnade ena klacken i golvet och jag tyckte det var så pinsamt att jag lämnade skon där och bara fortsatte att gå. Min gång såg väldigt konstig ut. Den blev sådär hackig och ojämn som den bara blir om man har högklackat på ena foten och är barfota på den andra. Jag kände mig som Askungen som hade förlorat min glassko, men som tur var smet min syster och hämtade den åt mig 👠

Svar på tråden Konstiga/misslyckade/hemska restaurangbesök.