Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Extraslag och hjärtrusningar

Jag har haft extra hjärtslag i många många år, räknas väl till medelålder nu. EKG visar aldrig något, hjärtat är hur bra som helst.

Låter som att du lider av hälsoångest och behöver KBT-behandling. Angående medicinering så måste du prata med din läkare, absolut ingen här kan uttala sig om det behövs eller inte.

• Anonym (S)
    tildajanina skrev 2024-06-02 19:15:03 följande:

Ja precis jag lider av Hälsoångest på grund av dessa extraslag. Har du haft extraslag som övergått i hjärtrusning?

Vad är skillnaden? En massa extra slag är väl detsamma som hjärtrusning? Hur länge håller de i sig för dig? På mig är det väldigt kortvarigt.
  • Anonym (S)
    tildajanina skrev 2024-06-02 19:32:51 följande:

Alltså jag fick minst 3 extraslag och när de vanliga slagen ?kom tillbaka? hade jag en puls på cirka 140

Aha, så först extraslag och sedan snabb puls ett tag. Jag brukar bara ha extraslagen, sedan lugnar det ner sig.

Vet att det låter som en klyscha, men om du skärskådar ditt liv, har du stress omkring dig..?

För att få hjälp med KBT kan du kontakta din vc förresten.
  • Anonym (S)
    tildajanina skrev 2024-06-02 20:35:05 följande:

Ja precis. Inte särskilt stressad men väldigt orolig och ångestfylld för precis allting..

ja jag har sökt hjälp så det är på gång.

Ja, jag kan tyvärr inte hjälpa dig direkt men det är ju bra att du ska få hjälp snart :) Lycka till.
Svar på tråden Extraslag och hjärtrusningar