• Anonym (r)

Måste man ge vuxen styvdotter födelsedagspresent?

Ni ger en present tillsammans. Du kan inte förvänta dig att en ung person som just flyttat ut har en tät kontakt med sin styvfar.

• Anonym (r)
    JonasKarlsson skrev 2024-06-02 22:15:39 följande:

Det verkar som en del hakar upp sig på ordet styvdotter. Om vi hypotetiskt talar om biologisk dotter, hade det gjort någon skillnad? Någon skriver att ses varannan vecka är ofta, ok det är bra att veta. Från att ha setts varje dag till varannan vecka är ganska stort steg för mig iallafall. När hon väl kommer så blir mötena lite stela, man vet inte vad man ska prata om.

Till saken hör att hon träffar hans familj mycket mer än oss. Hon har inte ens introducerat sin kille för oss (trots att de varit tillsammans i ett år) medan han har visat upp henne för alla han känner. Då vi ses så sällan blir hon som en främling för mig. Jag brukar inte ge födelsedagspresenter till frugans bekanta. Det handlar alltså inte om småsinthet utan mer principer. Vi kommer inte till något kalas som ni säkert förstår med anledning av vad jag skrev ovan utan hon kommer till oss någon dag efter sin födelsedag. Jag ska nog göra som någon skrev, vara den vuxna av oss så hon får trots allt födelsedagspresent som hon alltid tidigare fått av mig.

Vad är ens detta...troligt

Nej det är samma sak om det vore en biologisk dotter även om du borde isåfall vara mer involverad i presentinköpandet. Hon har fullt upp med sitt liv. Låt henne leva det.

• Anonym (r)

folk tröttnat på tidigare trådar, nytt scenario,

Svar på tråden Måste man ge vuxen styvdotter födelsedagspresent?