• Anonym (Arg)

Bestrida bevittnad underskrift

Så tydligen ska jag ha skrivit på ett papper och dessutom haft två vittnen till detta, något som inte alls stämmer. Det är anmält, men de hävdar att jag visst skrev under, men bara vill förstöra genom att påstå att de förfalskat min signatur.

Ord står mot ord och jag upplever att inget händer. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Bestrida bevittnad underskrift
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Li) skrev 2024-06-02 11:32:02 följande:

Vad gäller pappret, vilka påstår att du skrivit under något pch vilka är vittnena?
    Vittnen måste alltid vara oberoende så det är viktigt vilka dessa är om du vill bestrida.

Oberoende hur? Står inget om att de måste vara oberoende, däremot ska de ange adress etc.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (J) skrev 2024-06-02 11:39:05 följande:

Hur långt är du beredd att gå? Till sist blir det en domstolel som får avgöra.

Vad gäller det? Fastighet, vårdnad, arv, köp?  

Så det kan bli så att jag blir dömd!?
  • Anonym (Arg)

Om domstolen skulle döma till deras fördel, vad skulle kunna hända mig då?

• Anonym (Arg)
    Anonym (Asdf) skrev 2024-06-02 17:18:58 följande:
    Då gäller pappret. Ta reda på vilka som är vittnen. Är det typ make/maka/svåger till din motpart så är det inte ok.
    Det är vänner till flickvännen, så ingen direkt koppling till honom antar jag...
  • Anonym (Arg)

Så sjukt att det ska kunna gå till såhär... att han ska kunna komma undan med att förfalska, fast jag gång på gång sagt att jag inte kommer gå med på det. Vore det inte rimligare att säga att kontraktet inte är giltigt då, än att riskera sånt här?

• Anonym (Arg)
    Anonym (X) skrev 2024-06-02 17:46:12 följande:

Vilka är de som bevittnat? Vad har de för relation till er? Skulle de ljuga för någon av er?

Blir utfallet till enbart den enas fördel?

Jag känner dem inte och ja det blir bara till hans fördel.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (L) skrev 2024-06-02 18:02:21 följande:

Omöjligt att ge råd när du vägrar ge all info.

Vad är det för info som behövs? jag vill inte ge detaljer.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Rut) skrev 2024-06-02 18:37:35 följande:
    Helt orimligt att man skulle ha med två man inte känner som bevittnar underskrift så redan här faller det.
    Hur bevisar jag att jag inte känner dem då?
Svar på tråden Bestrida bevittnad underskrift