• Anonym (Arg)

Bestrida bevittnad underskrift

Så tydligen ska jag ha skrivit på ett papper och dessutom haft två vittnen till detta, något som inte alls stämmer. Det är anmält, men de hävdar att jag visst skrev under, men bara vill förstöra genom att påstå att de förfalskat min signatur.

Ord står mot ord och jag upplever att inget händer. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Bestrida bevittnad underskrift
  • Anonym (Li)

Vad gäller pappret, vilka påstår att du skrivit under något pch vilka är vittnena?
    Vittnen måste alltid vara oberoende så det är viktigt vilka dessa är om du vill bestrida.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Li) skrev 2024-06-02 11:32:02 följande:

Vad gäller pappret, vilka påstår att du skrivit under något pch vilka är vittnena?
    Vittnen måste alltid vara oberoende så det är viktigt vilka dessa är om du vill bestrida.

Oberoende hur? Står inget om att de måste vara oberoende, däremot ska de ange adress etc.
  • Anonym (J)

Hur långt är du beredd att gå? Till sist blir det en domstolel som får avgöra.

Vad gäller det? Fastighet, vårdnad, arv, köp?  

• Anonym (Arg)
    Anonym (J) skrev 2024-06-02 11:39:05 följande:

Hur långt är du beredd att gå? Till sist blir det en domstolel som får avgöra.

Vad gäller det? Fastighet, vårdnad, arv, köp?  

Så det kan bli så att jag blir dömd!?
  • Anonym (Arg)

Om domstolen skulle döma till deras fördel, vad skulle kunna hända mig då?

• Anonym (M)

Det är bara att du visar polisen dina egna signaturer, iaf om de skiljer sig från den på papperet.

Vad är det för papper, vilka är de som påstår att du skrivit under? Finns en tredje part som de hjälper eller är det bara dessa "vittnen" som är inblandade?

• Anonym (M)
    Anonym (Arg) skrev 2024-06-02 11:41:15 följande:

Det beror på vad "du" har skrivit under. Om tingsrätten dömer till deras fördel gäller papperet som juridiskt bindande dokument.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2024-06-02 11:40:35 följande:
    Så det kan bli så att jag blir dömd!?
    För vad? Vad gäller det?

Kommer det till domstol kan de som bevittna bli kallade och får berätta hur det gått till.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2024-06-02 11:41:15 följande:

Tex att fasighetsförsäljning gäller
Svar på tråden Bestrida bevittnad underskrift