Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?

En helgnatt, sittandes/liggandes på gatan,  inga vuxna med, dock ett tiotal andra okända unga flickor. 

• Svar på tråden Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?
  • Anonym (Sofie)

Sitta utanför och köa för Bianca Ingrossos sminkbutik som ska öppna i morgon kl 10.

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-01 00:17:50 följande:

Att du ens måste fråga tyder på att det behövs en orosanmälan.

Orosanmälan för vad?   För att jag frågar vad föräldrar tycker om detta?    Det är inte mina barn. 
    Min dotter är två år och min son är 13, snart 14.     Hade aldrig i livet låtit någon av dom övernatta  på öppen gata i stan vid 13-14 års ålder.
    Jag frågar i ett forum hur andra föräldrar resonerar,  det är alltså skäl för orosanmälan enligt dig?
    Inte konstigt att socialtjänsten går på knäna om en sådan sak som min fråga renderar i att en okänd utomstående gör orosanmälan! 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-01 08:02:21 följande:
    Om man inte fattar att det är olämpligt att lämna en 13-åring utan tillsyn utomhus en hel natt i en storstad så är det något allvarligt fel. Och utgår man från att du är barnets mamma, så hade det behövts en orosanmälan, ja!
    Varför utgår du från att jag är barnets mamma?
    Jag läste en artikel i GP om en 13-åring som tilläts göra detta, och därefter frågar jag här på familjeliv vad ni andra föräldrar tycker om detta?   För helt uppenbart finns det föräldrar som tycker det är ok.
    Min egen dotter är två år, och min son fyller snart 14.  Det handlar inte om dom.
    Herregud...
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (M) skrev 2024-06-01 10:14:47 följande:

Konstigt att du vet att någon ska sitta där med ett tiotal andra okända  tjejer. 

Var har du fått den infon ifrån, att det bara är ett tiotal tjejer? 

Från tidningsartikeln.  
  • Anonym (Sofie)
    Spucks skrev 2024-06-01 21:39:47 följande:

Vilken dum och onödig kommentar! Du vet väl inte varför hon frågade? Nu skrev hon ju som svar på ditt inlägg, men varför är din första tanke att hon överväga att låta sin dotter göra det och kommer direkt med orosanmälan!
    Min första tanke var att hon har en 13åring dotter som hon har sagt nej till och startade tråden för att visa dottern att hennes nej inte är elak alls, utan helt normal föräldraskap.

Tack!   Din tanke hade varit närmare sanningen än alla andras här om det gällde min dotter.  Jag hade sagt NEJ utan tvekan.
    Men min dotter är bara två år än så länge, så det handlar inte om henne,  utan jag var nyfiken på hur andra föräldrar resonerar.
    Frågan grundas i en artikel jag läste i går kväll, ville inte gärna hänga ut de barnen i artikeln för diskussion,  därav jag ställde frågan utan bakgrundsinfo.
    Hade ingen tanke på att folk direkt skulle ta för givet att det var mitt barn och socanmälan bara för att jag ställde denna fråga, men jag var nog lite naiv där  
  • Anonym (Sofie)
    Fliselisan skrev 2024-06-02 21:22:16 följande:

Absolut inte. Låter som att det är en kö till en konsert eller dylikt? Sitt då för tillsammans med henne, eller säg nej,

Det handlar inte om min dotter,  hon är bara två år än så länge.     Men jag läste en artikel i GP där en 13-åring tilläts övernatta en helgnatt utanför en butik i centrum utan föräldrar eller andra vuxna närvarande.
    Jag reagerade på det och ställde frågan hur föräldrar ställer sig till detta? 
  • Anonym (Sofie)

Jag personligen skulle ALDRIG låta min dotter (eller son)  göra det,  jag undrade vad andra föräldrar anser om detta, eftersom det uppenbarligen finns föräldrar som tycker att det är ok. 

Svar på tråden Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?