• Anonym (Sofie)

Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?

En helgnatt, sittandes/liggandes på gatan,  inga vuxna med, dock ett tiotal andra okända unga flickor. 

• Svar på tråden Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?
  • Anonym (B)

Ska de köa för biljetter? Nej jag hade inte låtit min göra det, bara om någon vuxen kollade till dem några gånger under natten.

• Anonym (Sofie)

Sitta utanför och köa för Bianca Ingrossos sminkbutik som ska öppna i morgon kl 10.

• Anonym (Eh)

Att du ens måste fråga tyder på att det behövs en orosanmälan.

• Anonym (Eh)
    Anonym (B) skrev 2024-05-31 23:50:05 följande:

Ska de köa för biljetter? Nej jag hade inte låtit min göra det, bara om någon vuxen kollade till dem några gånger under natten.

Man lämnar inte en 13-åring ensam utomhus en hel natt. Det ska finnas en vuxen med på plats, hela tiden.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-01 00:17:50 följande:

Att du ens måste fråga tyder på att det behövs en orosanmälan.

Orosanmälan för vad?   För att jag frågar vad föräldrar tycker om detta?    Det är inte mina barn. 
    Min dotter är två år och min son är 13, snart 14.     Hade aldrig i livet låtit någon av dom övernatta  på öppen gata i stan vid 13-14 års ålder.
    Jag frågar i ett forum hur andra föräldrar resonerar,  det är alltså skäl för orosanmälan enligt dig?
    Inte konstigt att socialtjänsten går på knäna om en sådan sak som min fråga renderar i att en okänd utomstående gör orosanmälan! 
  • Anonym (q)

Lätt. Det vore precis som vanligt. Vi är en familj och bor på öppen gata i gbg.

• Anonym (Elisa)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-05-31 23:39:49 följande:
    Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?

En helgnatt, sittandes/liggandes på gatan,  inga vuxna med, dock ett tiotal andra okända unga flickor. 

Nej det hade jag inte tillåtit om min dotter hade levt nu..

Skaffar man barn så har man ansvar för sina barn och tillåter inte saker som kan skada dom om man kan låta bli..

Men för all del..Kan du inte låta bli att skita i ditt barn, tillåt allt..... Men klaga inte sen när hon hittas död i centrala göteborg..För då finns det ingen återvändo..Been there done that.
  • Anonym (Nej knappast i GBG)

Det hade kanske funkat att göra i en annan stad, det tror jag nog, men knappast i GBG. nej, absolut nej. Man kan bli antastad mitt på dagen med fullt av folk omkring och nattetid med färre vittnen? 

Malmö skall tydligen vara värre enligt statistik, men jag har svårt att tro det ändå.

• Anonym (Eh)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-06-01 01:46:07 följande:
    Orosanmälan för vad?   För att jag frågar vad föräldrar tycker om detta?    Det är inte mina barn. 
    Min dotter är två år och min son är 13, snart 14.     Hade aldrig i livet låtit någon av dom övernatta  på öppen gata i stan vid 13-14 års ålder.
    Jag frågar i ett forum hur andra föräldrar resonerar,  det är alltså skäl för orosanmälan enligt dig?
    Inte konstigt att socialtjänsten går på knäna om en sådan sak som min fråga renderar i att en okänd utomstående gör orosanmälan! 
    Om man inte fattar att det är olämpligt att lämna en 13-åring utan tillsyn utomhus en hel natt i en storstad så är det något allvarligt fel. Och utgår man från att du är barnets mamma, så hade det behövts en orosanmälan, ja!
Svar på tråden Hade ni låtit er 13-åriga dotter övernatta på öppen gata i centrala Göteborg?