Dexter dot com skrev 2024-05-31 15:31:50 följande:
Det låter ju som längtan efter barn inte finns hos er utan mer att ni ska skaffa barn för det hör till. Vad skulle ett barn tillföra till erat redan nu lyckliga liv och vad är orsaken till att ni funderar på att skaffa barn?
Exakt såhär är det. Tror jag.
Jag pratade med barnmorskan igår för att ta ut p-stav. De hade ingen tid förrän i augusti och det första jag frågade henne när hon skulle kolla tid, de va vad som händer om jag avbokar. Förstår du?
Jag är så osäker om jag vill ha barn, min sambo likadant (vad jag tror). Ändå så säger han "ska vi ha barn så kanske de är dags" så svarar jag "vill du ha barn?" "Jag vet inte".
Och då kommer de ofta; klarar vi det typ ekonomiskt, hur funkar det för oss i praktiken. Min man jobbar som bagare och jobbar 5 dagar i veckan. De är 3 pers på hans jobb och han kan aldrig bli sjuk eller va hemma.
För min del så är jag helt fine med det, att han inte kan ta pappaledigt. Det bryr jag inte mig ett skit. Men jag är nog lite mer på hur det förändrar vårt liv.
Vi har syskonbarn och kompisar med barn. Visst är det mysigt men kan inte säga att det skriker från livmodern - som vissa säger.
Varför vi vill ha barn är nog som du säger - för att man ska. Inte för att vi vill? Förstår du?
Därav frågan. Förstår att det inte är ni som gör valet men jag tycker detta är skitjobbigt. På riktigt. Hatar att stå i vetandets land. Ja eller nej- toppen då vet jag.
Jag älskar dessutom att jobba. Så de har en del med det att göra.
Sedan har jag en grej att jag typ inte vill vara gravid. Vill inte förstöra min kropp? Min kropp är absolut inte perfekt och alltid hatat ex mina extremt små bröst (går ofta utan bh då de inte fyller funktion). Men får typ ångest över förlossning osv.
Hade jag fått välja själv, så hade jag velat ha surrogatmamma. Eller kanske adoptera en bebis. Det hade nog varit vår bästa väg - om vi nu ska ha barn.
Jag känner mig hemsk då mamma fått 3 missfall innan jag föddes, och min bror och hans tjej kan inte få egna barn utan fått låna ägg osv. Och här sitter jag och "bryr mig inte om jag får barn eller inte".