Anonym (Son) skrev 2024-06-03 18:49:15 följande:
Det klart du håller med henne, du är väll säkert i samma ålder som henne
Har du flytta ihop med någon och börjat sätta regler på det nya stället, skulle gissa på det
Men du om vi säger att det är du som flyttat in till min pappa, vet det inte är så men på riktig men hur skulle du gjort om du var henne
Skulle du gå om kring i nån byxdress med jumper som visar magen
Skulle du sitta i hans famn med nån kjol så man ser mer än man ska
Skulle du kyssa och gossa fram för mig
Och vilka regler i lgh skulle du ha, mat från kyl, vara i mitt gamla rum
Rutiner höra av sig till min pappa
Så får jag höra vad du som kvinna tycker
Jag vet att du och jag tycker olika men vill förstå hur tänker om flytta in till en man
Det är allmänna regler. Såvida man inte lever på landet med gammaldags vanor, så
tar man alltid av sig skorna när man kommer innanför dörren i någon annans hem.
Nej, om jag fått en ny man så skulle jag inte gå omkring i kortkort och pussa på honom när mitt barn kom på besök.
(Men tonåringar/vuxna barn brukar kyssa sina respektive även i föräldrars närvaro. Det är egentigen dubbelmoral att inte samma regler gäller för föräldrar.)
Men kommer man
oanmäld och inbjuden så får man finna sig att värdparet har de kläder på sig de själva gillar.
Bor man i lägenhet så har man egentligen inte plats för att ett rum ska stå oanvänt för ett barn som flyttat hemifrån. Det är ju inte som att du bor långt bort och sällan hälsar på, då får du förstås sova i ditt gamla rum.
Kommer dottern hem så får hon naturligtis ta vad hon vill i kylen. Men dels bor hon långt borta, dels brukar hon både handla och laga mat när hon kommer hem. Gör du det? Nej, trodde inte det.