• Anonym (Anonym)

    Är det en bra idé att skriva till en kollega jag aldrig pratat med?

    Hej alla!

    Jag skulle behöva lite råd från er kvinnor/tjejer här på forumet.

    Jag har en arbetskollega som jag är intresserad av. Hon är singel mamma. Vi jobbar på samma företag, men vi har aldrig pratat med varandra. Jag har fastnat för henne och vill inget annat än att skriva till henne och fråga om vi kan gå ut på en middag eller något liknande, och se om vi kan umgås mer.

    Jag har aldrig skrivit till en tjej innan och därför frågar jag för råd här.
  • Svar på tråden Är det en bra idé att skriva till en kollega jag aldrig pratat med?
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 14:00:30 följande:
    Är det en bra idé att skriva till en kollega jag aldrig pratat med? Hej alla!

    Jag skulle behöva lite råd från er kvinnor/tjejer här på forumet.

    Jag har en arbetskollega som jag är intresserad av. Hon är singel mamma. Vi jobbar på samma företag, men vi har aldrig pratat med varandra. Jag har fastnat för henne och vill inget annat än att skriva till henne och fråga om vi kan gå ut på en middag eller något liknande, och se om vi kan umgås mer.

    Jag har aldrig skrivit till en tjej innan och därför frågar jag för råd här.
    Nej! Dum idé

    Se till att du pratar lite med henne först. Sätt dig bredvid henne på fika eller lunch. ta kontakt med en arbetrelaterad fråga. 
  • Anonym (Du)

    Nej. Är det ens en riktig fråga? Låter jättekonstigt.

  • Anonym (Anonym)
    Jag förstår vad ni menar med att det är bättre att prata med henne först. Problemet är att jag kommer att lämna jobbet inom några dagar och kommer tyvärr inte ha möjlighet att prata med henne på jobbet. Det är därför jag funderar på att skriva till henne nu, eftersom det är min enda chans att ta kontakt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 14:26:12 följande:
    Jag förstår vad ni menar med att det är bättre att prata med henne först. Problemet är att jag kommer att lämna jobbet inom några dagar och kommer tyvärr inte ha möjlighet att prata med henne på jobbet. Det är därför jag funderar på att skriva till henne nu, eftersom det är min enda chans att ta kontakt.
    Du har flera dagar på dig.
  • Ascendere

    Passa på att prata med henne innan hon slutar då. 
    Funkar det så ta det vidare därifrån. 

  • Anonym (Anonym)
    Jag ska försöka prata med henne innan jag slutar, men har ni några tips på vad jag ska undvika om jag lyckas få till ett samtal med henne?
  • Anonym (32)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 14:26:12 följande:
    Jag förstår vad ni menar med att det är bättre att prata med henne först. Problemet är att jag kommer att lämna jobbet inom några dagar och kommer tyvärr inte ha möjlighet att prata med henne på jobbet. Det är därför jag funderar på att skriva till henne nu, eftersom det är min enda chans att ta kontakt.

    Du har väl haft chansen innan att försöka småprata med henne, varför har du inte gjort det? Sen har du några fler dagar på dig att försöka med just det.

    jag hade ärligt talat tyckt det varit jätte konstigt om du inte försökt prata med mig på jobbet tidigare för och känna av läget och att du sen efter du slutat kontaktar mig med meddelande och frågar om dejt. Ger inget bra intryck på mig.


     


     

  • Anonym (Du)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 15:12:57 följande:
    Jag ska försöka prata med henne innan jag slutar, men har ni några tips på vad jag ska undvika om jag lyckas få till ett samtal med henne?
    Vara en stalker
  • Anonym (Anonym)
    Du har rätt, jag borde ha försökt prata med henne tidigare, men nu är det som det är. Jag ska försöka göra det nu i mina sista dagar. Vi har haft olika arbetstider och jag har typ aldrig sett henne i lunchen eller något liknande, bara i möten med alla andra, vilket inte är ett bra tillfälle att prata om detta.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 15:28:17 följande:
    Du har rätt, jag borde ha försökt prata med henne tidigare, men nu är det som det är. Jag ska försöka göra det nu i mina sista dagar. Vi har haft olika arbetstider och jag har typ aldrig sett henne i lunchen eller något liknande, bara i möten med alla andra, vilket inte är ett bra tillfälle att prata om detta.
    leta rätt på henne och säg något att du har hört att hon ska sluta och önska lycka till på nya jobbet. Ta det sen därifrån.

    Då du knappt pratat med henne tidgare och inte jobbat ihop så förvänta dig inte för mycket
  • Ascendere
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-30 15:12:57 följande:
    Jag ska försöka prata med henne innan jag slutar, men har ni några tips på vad jag ska undvika om jag lyckas få till ett samtal med henne?

    Börja såhär
    ?Hej, jag hörde att du ska sluta. ?
    Sedan tar du det vidare därifrån och frågar om hennes nya jobb osv. 


    lättsamt alldagligt men samtidigt personligt utan att bli för privat. du får känna av lite också hur hon reagerar och anpassa efter det.
    men som någon skrev, ha inte för höga förväntningar eftersom ni inte pratat innan. gör inte för stor grej av det hela, hon är inte den sista kvinnan i världen. 

Svar på tråden Är det en bra idé att skriva till en kollega jag aldrig pratat med?