Anonym (tonårsmamma) skrev 2024-06-11 15:24:15 följande:
Hur länge har det varit till försäljning? är det svårsålt?
Om det ligger ute till försäljning är det väl inte så stor idé att flytta in eller hur menar du att det är till försäljning?
Menar du att han ska sälja någon gång eller hur menar du att det är till försäljning?
Huset har varit ute till försäljning i 1 år och 3 månader och ligger i ett attraktivt område men tror att han begär lite för mycket i dessa tider och för många objekt ligger ute just nu.
Jag vill helst inte bo i huset, för jag är en stadsmänniska, men jag vill bo med min partner och då kan jag ge med mig, som jag gjort tidigare. Tror bara inte det är lönt nu om huset är till försäljning. Men kommer ha en deadline (som jag sagt till honom redan) till efter sommaren och att vi måste bo ihop tills dess. Vi bodde ihop i 3,5 år och särbo nu i 2,5 år. Det är dags att bo ihop igen tycker jag.
Håller med de andra som skriver att om man VILL så finns där bostäder. Ex pojkvänner hade en fin lägenhet mitt i stan som hon ändå vägrade flytta in till pga att alla pressade henne att flytta dit, så då gjorde hon slut istället för att slippa den pressen, eftersom hon ju vill bo kvar hemma. Där finns även massa bostäder i området där hon bor och hon kan även köpa något om hon vill eftersom hon sparat ihop så pass mycket pengar redan. Hon fick dels en stor summa pengar av sin pappa och har fått ärva en del, plus allt sparande under dessa 2 år som heltidsarbetande och icke betalande hemma. Det handlar om att hon inte VILL och det stör mig. Vem vill INTE bli självständig och stå på egna ben?
Nej, hon slösar hellre på fina restaruangbesök, dyra kläder, resor till dyra destinationer och kommer sen hem igen och bor gratis. Sånt liv vill alla ha.