• Anonym (d)

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

21,5? Det är högst vanligt att bo kvar hemma då.
    Det är inget konstigt alls.

Båda mina flyttade när de var 22, för att de själva ville. Jag hade lätt kunnat låta dem bo kvar några år till. Och ingen partner skulle kunna påverka det.

• Anonym (d)
    felix le chat skrev 2024-05-29 12:47:57 följande:
    vart i stockholm kan man hyra en lägenhet efter studenten ?

Du behöver stå i bostadskö minst 7-8 år innan du en får en chans.
    Var har ts skrivit att de bor i Stockholm?
  • Anonym (d)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-29 17:18:42 följande:
    Jag tycker det är fint att höra om män som bryr sig om sina barn.  
    Det är inte att "bry sig om " att bedriva gratishotell för vuxna människor. 
    Fast skönt för damen i fråga med all inklusive...
  • Anonym (d)
    Anonym (Öh) skrev 2024-05-29 22:44:13 följande:
    Jag skulle se det väldigt konstigt om jag skulle lägga mig i deras relation. 

Så jag hade helt enkelt sagt till mannen att jag vill bli sambo (utan några hemmaboende barn) och jag förväntar mig att vi blir det innan årets slut. Hur tänker du? 

Hade satt min limit där. Har inget hänt vid årets slut hade jag dumpat.
    Det är inte att lägga sig i när man ställer ett ulitmatum som innebär att mannen måste se till att få ut sin unge ur hemmet inom ett halvår?
  • Anonym (d)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-18 11:21:23 följande:
    Så vad hade ni gjort i min sits då? Vänta tills han verkligen får sålt huset? Eller bara sagt som det är, att jag orkar inte vara särbo längre och inte heller flytta in till "dem" i deras hus igen, för att han inte säljer huset som han lovat
    Jag hade gett ett ulitmatum.

Är ungen inte utflyttad inom ett år så är det slut.

Är det viktigt att han ska sälja huset, varför om du tycker det?
    Det viktigaste är väl att den gratisboende vuxna personen flyttar ut?

Jag har full förståelse för att du inte vill bo med den ungen.
  • Anonym (d)
    Anonym (P) skrev 2024-09-19 11:37:59 följande:
    Men lägg av att snacka skit om hans dotter hela tiden. Det är ju uppenbarligen något som inte stämmer och som gör att hon behöver mer stöd än jämnåriga.

Vet din särbo om hur du pratar om hans barn? Jag hade kastat ut dig med huvudet före om du uttryckt dig så nedlåtande om mina barn!
    Hur ska du kasta ut någon som inte bor med dig?
    Vet du att man inte ens får göra det rent lagligt om så vore fallet?
  • Anonym (d)
    Anonym (P) skrev 2024-09-19 11:42:48 följande:
    Varför skulle det inte gå att slänga ut sin särbo och tillse att denne inte kom tillbaka till ens hem menar du?
    Som särbo blir man inte utslängd. Fattar du inte det?

Bli avvisad menar du nog.
    Det kan man såklart göra med en särbo.

Med en unge som ts kille har så är det förvånadsvärt att någon kvinna ens vill ha honom.
  • Anonym (d)
    Hermis123 skrev 2024-09-20 01:48:37 följande:
    Nog har du inte koll på det normala här i Sverige eller så lever du under en sten.
    Idag bor barn hos sina föräldrar allt längre upp i åldrarna, det är inflation och svårt att hitta bostad. 
    Tilläggas att dottern endast är 21 år gammal och inte 30!

Hennes pappa kommer inte flytta in på ett äldreboende nu om han Inte fick henne som 50 åring och är över 70 år gammal nu! Så lägg ner.

Dessutom är det pinsamt att medelålderskvinnor gnäller på 21 åriga ungdomar som fortfarande vill hitta sig själva får hjälp av sina föräldrar ekonomiskt när det är dom själva som vill vinna ekonomiskt på mannen.

TS är den som vill flytta in till den fina villan med pool och sänka sina kostnader genom ett samboskap trots att hon är en medelålderskvinna som borde klara sig själv men har mage att gnälla på en ungdom.
    Varför ska ska han göra livet lättare för en medelålderskvinna istället för sitt eget kött och blod ?
    Vart tror du att hans lojalitet tillhör ? 
    Tillåt mig att småle. Oskyldig

Vilka 70-åringar i dag bor på äldreboende, de är nog mycket få. Och sjukliga. Vilket dagens 70-åringar oftast inte är.

Det är nog faktiskt mer pinsamt att som vuxen klänga sig fast vid pappsen som ett småbarn, än som vuxen vilja leva med sin kärlek. Utan andra vuxna i hasorna.

Du verkar väldigt omogen, gissar att du är i dotterns ålder och bortskämd. Kanske gillar lilla pappsens pengar också?
  • Anonym (d)
    Anonym (silvia renate) skrev 2024-09-27 08:55:28 följande:
    Inneboende är knappast idealiskt. Det beror väl ändå på var man bor i landet. Inte tusan är det lätt som 22-åring att hitta en egen lägenhet i Stockholmsområdet t ex. Stor skillnad om man kommer från en mindre stad där man kanske kan stå i kö 1-2 år för att få en dräglig lägenhet. 

Varför ska man flytta till en annan stad bara för att flytta hemifrån?

Mitt barn kommer få bo hemma så länge hen studerar och självklart bidra med en slant till sitt uppehälle. 
    Exakt var finns denna magnifikt korta bostadskö om jag får fråga?
    I min småstad tar det minst tio år att få ens ett råttbo som förstahandskontrakt.
  • Anonym (d)
    Anonym (b) skrev 2024-09-27 11:13:18 följande:
    Det är väl klart att man om man inte hittar något i sin stad, ska man flytta till en annan stad! Hur kul är det att inte klippa navelsträngen? 
    Haha, nej.
  • Anonym (d)
    Xenia skrev 2024-09-29 20:01:22 följande:
    I TS stad tydligen . Problemet är inte brist på bostäder:

"Hon vill inte flytta eftersom hon har det så bra i ett stort hus, betalar ingenting för varken mat eller boende, och inte orkar helt enkelt. Det är inte speciellt svårt att få tag i en bostad i området."
    Ok, det hade jag missat.
    Men undrar ändå, med bostadsbristen i landet.
Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?