Xenia skrev 2024-06-01 12:54:19 följande:
Nej, det står iofs inte att hon sover i pappans säng. Men hon vill hursomhelst inte sova ensam. Antingen sover de i samma säng, i samma rum eller i samma hus. Vilket betyder att om pappan flyttar ihop med TS, så flyttar dottern med eftersom hon vill sova i samma hus/lägenhet som pappan. Det är inte bara att hon är rädd att sova ensam i ett hus/lägenhet, det är absolut pappan som måste dela hus/lägenhet med henne. Hon vägrade att flytta ihop med sin pojkvän. Hon offrade alltså ett vuxet förhållande för att få fortsätta leva som ett barn.
"Hon vägrar sova ensam, så han kan aldrig sova över hos mig heller"
Åh det hade jag tyvärr missat. Nej det låter inte alls bra.
Jag menade mer att det är skönt att höra att det finns pappor som bryr sig och hjälper även vuxna barn ( dock inte ta bort deras självständighet). Det finns alldeles för många män som helt glömmer bort sina barn när de skaffar en ny kvinna. Det gjorde min pappa, och vi har ingen kontakt idag alls, för hon gillade inte det.
Det bör finnas ett mellanting mellan att glömma bort helt, och att dalta med en vuxen som om den vore ett småbarn. Det minsta är att hon ska betala för sig hemma, och om hon har råd och möjlighet skaffa en egen lägenhet.
Rädsla för att vara ensam hos en tjej i den åldern låter konstigt . De flesta vill bort så fort som möjlig, men det är verkligen inte lika lätt idag som när jag var yngre. Jag flyttade när jag var 16 åring eftersom jag fick jobb på en fabrik. Nu är det både svårare att få jobb innan man studerat länge, och svårt att få lägenhet i närheten där de flesta jobben finns.