Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?
Med all rätt stöttar han sin egen dotter före en ny kvinna. Det gick snett från början och den där "relationen" kommer aldrig fungera!
Dottern bor alltid lite mer hos pappan än hos mamman, för hon verkar lite fäst vid själva huset på något sätt. Hon vägrar släppa taget om huset och kanske pappan med. När hon eventuellt har rest max en gång och nu andra gången i sitt liv så planerar hon alltid in resorna så att de infaller på mammans vecka, för att slippa missa något på pappans vecka. Det är så uträknat.
Pappan sa nu att han vill att jag flyttar in i huset på riktigt, även om det är till försäljning. Han skiter i vad hon säger eller tycker om det. Är bara rädd att det inte kommer att fungera så länge hon bor där och det är DERAS hus. Samtidigt så kanske det ger en liten "kick" till att hon kanske flyttar snabbare. Jag vet inte.
Vill ju helst ha något gemensamt, men det går ju inte så länge huset inte blir sålt.
Har visserligen ingen dålig relation med något av VÅRA 5 barn (hans+mina+våra=våra allihop). Men vi har varit tydliga med våra barn att vi inte slänger ut dem före 25 års ålder. Detta handlar om våra erfarenheter kring att flytta hemifrån tidigt och kämpa sig igenom ekonomiska problem under många år. Vårt upplägg har gynnat samtliga ekonomiskt då de kan få till ett rejält eget sparande (vi har också sparat åt dem i alla år).
Vi har satt upp regler såhär:
Min bonus bor i min gamla lägenhet. 50 meter bort från mig och hennes pappa. Hennes rum är ett gym nu :)
Ja jag håller med.
Och jag tror verkligen inte det gör unga vuxna gott att inte behöva ta ansvar.
Verkligheten är inte sån att man har rätt att bo gratis och sätta krav på en annan människas egendom, faktiskt inte ens när det handlar om sina föräldrar.
Det går att bo inneboende och hyra ett rum. För att få en lägenhet kan ju vara svårt.
Men de borde kunna sitta ner och göra en plan.
Vad är planen annars? Att hon ska bo kvar tills hon känner sig redo?
Nej, ibland måste man kicka ut fågelungen ur boet för att de ska lära sig flyga.
Föräldern kan fortfarande stötta på alla möjliga sätt, men att det går så långt att det påverkar eran möjlighet att bo ihop är att ta det för långt (om det nu är vad han vill!! Finns det någon risk att han använder dottern som svepskäl?)