Hermis123 skrev 2024-09-23 12:26:25 följande:
Men lugna ner dig! om 40 år när pappan har flyttat in på boende så kommer dottern att vara Självständig, vem du är som 21 definierar inte ditt liv eller framtid!
Jag bodde hemma som 21 åring och idag är jag helt självständig!
Varför ska dottern flytta in till en lägenhet med ockerhyror bara för att en kärring vill flytta in i hennes hem och få lägre kostnader ? Varför ska mannen som i första hand har lojalitet mot sin dotter tvinga henne till andrahandsmarknaden eller till en bostadsrätt med galet hög ränta bara för att jag kärring som är över 50 klagar på det ?
Hon är 21, hon vill resa och leva sina unga dagar, inte spendera all sin lön på hyror eller ränta, det är inte att inte vara självständig ä, hon jobbar i slutet av dagen hon tittar inte på Tv hela dagen!
Dessutom är tiden man har sina barn boendes hemma kort varför ha så bråttom? Snart blir hon kär skaffar barn och då har man inte samma tid till sin ursprungsfamilj, han vill ta vara på den tiden och inte förstöra det bara för att en ny flickvän som kan bytas när som helst vill det!
Och i slutet av dagen så är han och dottern nöjda och ni andra som har problem och åsikter om hur dom lever, så problemet sitter ändå inte hos dom utan er!
Håller med. Självklart kommer hans dotter först, att det är så svårt för vissa att förstå att man inte är särskilt stor som 21 åring och att man gott och väl kan bo hemma några år till. Det är ingen stress direkt. Min dotter närmar sig myndig och inte tänker jag slänga ut henne när hon är 21 om hon inte själv vill. Man får njuta så länge man får ha dom hemma. Tids nog flyttar dom. Inte ens en karl skulle få mig att slänga ut henne.