• Anonym (Öh)

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

Om jag kunde bo hemma gratis hos pappa så hade jag heller aldrig flyttat.

• Anonym (Öh)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-29 11:20:37 följande:

Vi bor inte ihop, eftersom vi hade en deal att sålänge hans barn bor hemma så ska vi vara särbos. Dock så trodde vi båda att dottern skulle flytta ca 6-12 månader efter studenten för 2 år sedan, då hon direkt fick fast jobb och tjänar väldigt bra med pengar.

Vi kan alltså inte bo ihop pga av att hon inte orkar flytta. Hon vill inte flytta eftersom hon har det så bra i ett stort hus, betalar ingenting för varken mat eller boende, och inte orkar helt enkelt. Det är inte speciellt svårt att få tag i en bostad i området. Hon bör dessutom ha sparat en helt del pengar eftersom hon under 2 år har kunnat lägga undan ca 20.000 kr/mån, så jag ser inte vad som är anledningen till att bo kvar hemma så länge.

Som jag skrev tidigare så är det förståeligt om man pluggar eller har en kris i livet där man inte har råd med sin bostad. Men här är det ren lathet.

Du förstår att det här är pappans fel och inte dotterns va?
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-29 12:29:55 följande:

Exakt. Att hjälpa sina barn att bo hemma för att spara och om de är rädda för att vara ensamma, som detta barn verkar vara, är en sak. Men då måste man också ta lite betalt så de lär sig.

Vad rekommenderar ni mig att göra? Jag har väntat i alltför många år på att vi ska flytta ihop och det skjuts längre och längre fram i tiden. Det är de två som är sambor, medan jag står utifrån och ser på. Dels är det enklare ekonomiskt om han och jag blir sambor, plus att vi ju äskar varandra och vill vara tillsammans oftare än bara på helgerna.

Borde jag bara släppa detta, som aldrig tycks bli någon ändring på eller ? Hade ni stått ut med det att den andres barn bor hemma så länge utan att betala och ställer krav på att jag inte får bo där? Jag vill ju bara ha ett normalt liv i tvåsamhet.

Jag skulle se det väldigt konstigt om jag skulle lägga mig i deras relation. 

Så jag hade helt enkelt sagt till mannen att jag vill bli sambo (utan några hemmaboende barn) och jag förväntar mig att vi blir det innan årets slut. Hur tänker du? 

Hade satt min limit där. Har inget hänt vid årets slut hade jag dumpat.
Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?