Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?
Vadå "om hon kan tänka sig"...? Man informerar henne om att nu när du har ett jobb är det dags för dig att söka eget boende, Du har ett halvår på dig. (eller kortare om man föredrar det)
Vadå "om hon kan tänka sig"...? Man informerar henne om att nu när du har ett jobb är det dags för dig att söka eget boende, Du har ett halvår på dig. (eller kortare om man föredrar det)
Sedan är det så att det har inte med ålder att göra utan mer om man har en stabil inkomst osv, och det verkar ju hon ha.
Och du kan informera sambon om att om inte han ser till att hon flyttar inom ett halvår så kommer du att göra det istället. Sedan ställer du dig i bostadsköer och börjar samla poäng, bara ifall du behöver det.
Att man tillfälligt bor hemma pga separation eller studier, är i min värld inget konstigt, eller att man betalar för sig.
Men att arbeta heltid och ha fast jobb år efter år och inte ha några planer på att bli självständig eller betala för sig, är helt galet i min värld. Jag har svårt för att se på utifrån. Och pappan vägrar ta betalt, och säger att han aldrig kommer att kasta ut sitt barn. Det förstår jag, men man kanske kan lära sitt barn att det kostar att leva. Blir så frustrerad av detta. Vet inte hur länge jag ska stå ut.
Sålänge detta barn bor hemma kan vi inte heller flytta ihop, eftersom det är så vi har bestämt. Det är ännu mer frustrerande.
Exakt. Att hjälpa sina barn att bo hemma för att spara och om de är rädda för att vara ensamma, som detta barn verkar vara, är en sak. Men då måste man också ta lite betalt så de lär sig.
Vad rekommenderar ni mig att göra? Jag har väntat i alltför många år på att vi ska flytta ihop och det skjuts längre och längre fram i tiden. Det är de två som är sambor, medan jag står utifrån och ser på. Dels är det enklare ekonomiskt om han och jag blir sambor, plus att vi ju äskar varandra och vill vara tillsammans oftare än bara på helgerna.
Borde jag bara släppa detta, som aldrig tycks bli någon ändring på eller ? Hade ni stått ut med det att den andres barn bor hemma så länge utan att betala och ställer krav på att jag inte får bo där? Jag vill ju bara ha ett normalt liv i tvåsamhet.
Så vad ska du göra ts...?
Självklart ska du inte bo i huset! Men man kan inte heller vifta med en trollstav och få det sålt så då blir ni särbos till dess. Så frågan är om du verkligen kan kräva att dottern flyttar ut innan.
Hur länge har huset legat ute till försäljning? Är det rimligt att tänka sig att det blir sålt i år...? För längre än så skulle jag absolut inte vänta, och då med 100 % löfte att dottern inte har ett rum hos er sedan!