Trust issues?
Hej familjeliv.Har efter en stunds ensamtid gett mig ut i dejtingvärlden igen efter ett konstigt avslut med tappade känslor utifrån ingenstans efter flera år tillsammans ifrån motpart. Vilket i sin tur har lett det vidare till mitt problem som jag står i nu, trust issues av någon form.
Har börjat träffa en tjej som jag tycker verkar härlig och go på alla sätt och vis. Vi har träffats i ca 1,5 månad och kanske pratat i dryga 2 månader. Vi bägge är ca 30 år.
Lite saker som vi har bekräftat för varandra är att vi gillar att umgås med varandra och prata med varandra. Både i verklighet men även över meddelande.
Vi båda insisterar till att träffa varandra genom varannan gång fråga varandra så vi träffas inte ensidigt. Men då vi har en mindre bit till varandra så har vi träffats primärt helger då hon jobbar oftast oregelbundna tider i veckorna. Men jag frågade lite för någon gång sen då jag sökte någon form av verbal bekräftelse på vad hon egentligen tycker so far. Ingen utfrågning utan mer en relativt lättsam frågeställning. Läste jag mellan raderna och dels vad hon sa så vill hon fortsätta träffas men också på MITT förslag att försöka träffas oftare. TYVÄRR har det kommit saker i mitt liv som har blockerat den möjligheten totalt just nu men hon har förståelse för det och hon säger att det inte är något problem för henne. Världens sämsta timing.
Hon har tagit mer nära kontakt än vad jag har gjort, dels bekräftelse tycker jag. Vi har även haft sex ska tilläggas, hon tog första steget med att närma sig sen bjöd vi bägge till mer eller mindre. Hon säger fina saker ibland som kommer ifrån där jag känner att hon faktiskt menar det.
Vi har samma mål med livet och samma viljor. Samma seende på vilket sorts förhållande vi båda vill åstadkomma.
MEN jag blir inte klok på hur jag ska tolka henne igenom allt detta, jag har varit öppen emot henne om att jag har problem med att släppa in folk i mitt liv pga olika anledningar innan jag känner jag kan lita på någon. Hon säger också att hon inte vill stressa in i ett förhållande och det har även jag sagt. Så jag vet att jag säger emot mig ifrån mening till mening men vill ge en så stor helhetsbild som möjligt.
Vet att hon är aktiv på dejtingappar och vi har inte claimat något exklusivt för varandra. Men är väldigt säker på att hon inte träffar andra då vi har en så pass nära kontakt över telefon så har ju ändå lite koll känner jag. Men känner det är en princip sak just nu om hon ser mig som ett alternativ eller om hon aktivt väntar på att jag ska börja ta lite steg och visa något. Känner det tar emot när jag vet att jag "kan vara alternativet" men min magkänsla säger att den inte stämmer.
Känns pushat att prata om "oss" igen efter jag tog upp det för inte så länge sen och helt enkelt försöka övervinna min egen osäkerhet? Fortsätta på spåret med att försöka träffas på mer regelbunden basis och ta det därifrån och utveckla något istället för att trycka på något?
Ge mig eran synvinkel på det, reflektera gärna helt fritt också och fastna inte på enbart mitt spår och tankar! Missar jag något?
Fridens på er.