Hur går jag vidare?
Jag har precis blivit dumpad av min man sedan 10 år tillbaka.... vi har varit tillsammans i 12 år.
Vi har rent ut sagt kämpat genom ett helvete i kampen för min mans barn...
Barnen har inte haft det bra hos sin biologiska mamma, och vi har kämpat oss igenom åtskilliga tingsrättsförhandlingar, soc.anmälningar från olika instanser mot mamman... det har gått väldigt långt under åren, och vi har kämpat nått fruktansvärt... under många års tid av dessa så "stängde min man av", för att han inte orkade, och jag drog mkt av lasset själv för att vi skulle ta oss framåt.... men vi kämpade på för barnens bästa.
För ca 5 år sedan tvångsflyttade socialen min man och hans barn för att skydda dem från mamman. De fick skyddad identitet och jag och mina barn blev ensamma kvar i kampen om att hålla ihop vårt liv som det varit fram tills dess, både ekonomiskt och känslomässigt...samla ihop spillrorna av vårt liv tillsammans utan att veta var de var, eller om vi någonsin skulle få vara tillsammans igen.
Efter ca ett år fick vi vara en familj igen, men för att vi skulle kunna vara det, så fick jag och mina barn oxå skyddad identitet... och gav upp hela vårt liv vi varit tvungna att skapa själva det året, för att kunna vara hela igen.
Nu har det gått 4 år sedan dess, och vårt liv skulle få återgå till det normala, skyddet hävdes för 2 veckor sedan, och det var vår tur.
Förra veckan när jag varit borta i jobbet och kom hem, så mötte han min på uppfarten och kramade mig, pussade mig och sa att han älskade och saknade mig. En timme senare skulle vi gå på vårt första samtal på familjerådgivning/parterapi för att vi vuxna oxå skulle få bearbeta allt vi upplevt och gått igenom. . Där satt vi i en timme, rev upp känslor och jag grät. Han sa att han älskar mig och vill kämpa förr oss då vi har gått igenom så mkt tillsammns. Vi bokade tre nya tider när timmen hade gått... och på vägen till parkeringen.. då droppade han plötsligt att han absolut inte älskar mig, och vill inte detta överhuvudtaget. Han vill skiljas, snarast möjligt.
Min värld rasade, en bomb exploderade under mig och jag föll ner i ett svart hål av sorg och förtvivlan. Han sa att han funderat på det ett tag, och nu när livet var tillbaa så ville han leva för sig och sina barn. Jag förstår inte ens varför vi skulle på det samtalet då... som han bokat.... varför sa hanatt han älskade mig samma dag??? frågade honom om det... då sa han att han ljög....