• Jinxi

Hur går jag vidare?

Jag har precis blivit dumpad av min man sedan 10 år tillbaka.... vi har varit tillsammans i 12 år.
    Vi har rent ut sagt kämpat genom ett helvete i kampen för min mans barn...
    Barnen har inte haft det bra hos sin biologiska mamma, och vi har kämpat oss igenom åtskilliga tingsrättsförhandlingar, soc.anmälningar från olika instanser mot mamman... det har gått väldigt långt under åren, och vi har kämpat nått fruktansvärt... under många års tid av dessa så "stängde min man av", för att han inte orkade, och jag drog mkt av lasset själv för att vi skulle ta oss framåt.... men vi kämpade på för barnens bästa.
    För ca 5 år sedan tvångsflyttade socialen min man och hans barn för att skydda dem från mamman. De fick skyddad identitet och jag och mina barn blev ensamma kvar i kampen om att hålla ihop vårt liv som det varit fram tills dess, både ekonomiskt och känslomässigt...samla ihop spillrorna av vårt liv tillsammans utan att veta var de var, eller om vi någonsin skulle få vara tillsammans igen. 
    Efter ca ett år fick vi vara en familj igen, men för att vi skulle kunna vara det, så fick jag och mina barn oxå skyddad identitet... och gav upp hela vårt liv vi varit tvungna att skapa själva det året, för att kunna vara hela igen.
    Nu har det gått 4 år sedan dess, och vårt liv skulle få återgå till det normala, skyddet hävdes för 2 veckor sedan, och det var vår tur.
    Förra veckan när jag varit borta i jobbet och kom hem, så mötte han min på uppfarten och kramade mig, pussade mig och sa att han älskade och saknade mig. En timme senare skulle vi gå på vårt första samtal på familjerådgivning/parterapi för att vi vuxna oxå skulle få bearbeta allt vi upplevt och gått igenom. . Där satt vi i en timme, rev upp känslor och jag grät. Han sa att han älskar mig och vill kämpa förr oss då vi har gått igenom så mkt tillsammns. Vi bokade tre nya tider när timmen hade gått... och på vägen till parkeringen.. då droppade han plötsligt att han absolut inte älskar mig, och vill inte detta överhuvudtaget. Han vill skiljas, snarast möjligt. 
    Min värld rasade, en bomb exploderade under mig och jag föll ner i ett svart hål av sorg och förtvivlan. Han sa att han funderat på det ett tag, och nu när livet var tillbaa så ville han leva för sig och sina barn. Jag förstår inte ens varför vi skulle på det samtalet då... som han bokat.... varför sa hanatt han älskade mig samma dag???  frågade honom om det... då sa han att han ljög.... 

• Svar på tråden Hur går jag vidare?
  • Jinxi

forts....

Den dagen var jag helt förtvivlad, och den sista veckan har bestått av gråt, sorg, förtvivlan, ledsamhet, bitterhet, 10000 knivar som hugger  mig i bröstet, jag kvävs och kippar efter luft av mina egna känslor...
    Jag har sån fruktansvärd ångest, vill inte vakna om det inte är en dröm...
    Sover inte, äter inte, kan knappt andas...
    Efter 12 år, så ser jag en sida av min man som jag aldrig ens kunnat föreställa mig att ens kunnat existera.... ett monster, som gör allt för att gnugga allt han kan för att såra mig, för att han inte kan bli av med mig fort nog,  Som skriker mig i ansiktet att han hatar mig medan han e bara en cm ifrån mitt ansikte med sitt, att jag är en idiot, och jag ska sluta vara så patetisk och bara fatta att han inte vill ha mig så bara att sluta böla....
    Jag har bönat och bett honom att ge oss en chans efter allt vi kämpat för tillsammans, men han totalvägrar... och jag har så fruktansvärd ångest, speciellt på kvällarna.... min liv tog slut på ett ögonblick, efter 12 års fight var det dags att börja leva... och vad har jag efter den tiden.... ett liv jag inte vill vakna till...
    Jag har sagt till honom att jag har förstått att han inte vill ha mig, jag har börjat gå på visningar av lägenhet, till och med fått det. ska bara skriva kontraktet... Har vidtagit alla åtgärder som han tvingar mig att göra med sitt beslut...
    Samtidigt som jag är totalt krossad... och försöker vädja till att vi har väl ändå varit vänner dessa år... bästa vänner... och bett honom visa lite mänsklighet och sympati. Hjälpa mig när ångesten på kvällarna är som värst... när jag vrider mig av smärtan i bröstet och inte kan sluta gråta.... att snälla lägga sig (med kläderna på) i sängen och hålla om mig en stund för lite tröst, försöka hjälpa mig att orka mig igenom denna process... för så pass tycker jag att vi har varit för varandra att vi vill att vi båda ska kunna gå vidare på ett bra sätt. Men han är kall, säger så elaka saker, hävdar bestämt att ligga i sängen med mig och trösta är nått han aldrig kommer göra, för den representerar nått vi absolut inte är längre... Där knullar man och sover med den man är tillsammans med, och det är nått vi absolut inte är.... Så jag ska inte få några ideér för mig att han någonsin kommer sova bredvid mig igen. Så sedan han droppade bomben har han inte sovit bredvid mig, beter sig som ett svin.... och jag vet inte hur jag ska kunna resa mig från detta.... hur jag ska släpp känslan av att jag blivit utnyttjad och bortkastad som en vante när man inte behövs längre.... hur jag ska kunna leva utan mitt livs kärlek?? hur jag ska klara av förlusten av mina bonusbarn.... ??
    Nån som kan dela sina taankar och råd hur jag lär mig andas igen??

• Jinxi
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-28 19:13:13 följande:

Jag vet inte riktigt vad du undrar över. Menar du praktiskt så lär du väl veta det? Menar du känslomässigt så kommer du behöva mycket tid för att bearbeta det här. Men han älskar inte dig, det kan du faktiskt räkna med.

Inlägget blev såå långt så fick dela det i två, läs resten oxå.
  • Jinxi
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-28 19:21:05 följande:
    Ja tyvärr är det faktiskt så. Du har offrat hela ditt liv, du har offrat dina barns liv, anpassat er helt efter honom och hans barn. Du ska inte alls släppa den känslan, du måste ta den till dig för att verkligen fatta sanningen. Och nej, han är inte ditt livs kärlek. Han har nog aldrig varit det. Kanske några år i början att ni hade det bättre, innan han började stänga av. Oavsett vilket så verkar han hata dig och jag kan inte förstå varför, men han vill bara få slut på allt detta.

Du måste acceptera att det är slut, ta till dig det och bara lämna honom. Och det kan komma en dag när han ångrar sig - säg bara NEJ!! Så som han är mot dig nu är oförlåtligt ts. Du kommer att sälja din själ om du går tillbaka. Men jag förstår att förlusten av bonusbarnen blir väldigt tung... Du lär behöva samtalsterapi för det här.

Skriv på kontraktet. Rädda dig själv och dina barn.
    Jag har förstått att det inte finns nån mer chans för oss... och när jag försöker säga till honom att han åtminstone kan vara min vän genom processen trots allt, att jag förtjänar åtminstone oxå att få nån slags början till ett liv när de fått tillbaka sitt, och han har fått det han vill. Ensam vårdnad om sina barn... och nån som var dum nog att stå vid hans sida på vägen... han är helt oförmögen att hjälpa mig, och vill heller inte samarbeta med sortering och uppdelning. Säger bara att han  inte tänker anpassa sin tid efter när jag kommer hem från jobbet. Att det är slut och vi inte gör nått tillsammans längre.... jag fattar inte hur man gå från den ena personen till den andra på en dag typ... och varför vi inte kan lösa det civiliserat....

ja jag kommer skriva på kontraktet på lägenheten som ligger 20 mil bort, där jag även fått ett jobb nu. jag har fått mkt gjort på en vecka sen han droppade bomben... trots att han kör med stenhård psykisk misshandel.... JAG VET.... HAN VILL INTE HA MIG! det säger han till mig i varannan mening... det ekar i mitt huvud dygnet runt....  och inte en enda vän har jag att ventilera med... vi lämnade alla vänner och familj bakom oss när vi kom hit för flera år sedan...
  • Jinxi
    Anonym (Jättehemskt) skrev 2024-05-28 19:24:10 följande:

Stackars dig måste jag säga först. Det låter fruktansvärt det du/ni varit med om. Jag tänker lite så här. Jag tror inte din kille mår så bra. Jag tror inte en person som mår bra beter sig som han gör. Kanske tiden har hunnit ikapp eller hur man brukar säga. Han kanske behöver tid att komma i fas igen. Det kanske är nån form av PTSD eller nåt. Hursomhelst så är ju detta inget du ska stanna med nu. Sök du en lägenhet o flytta. Hör inte av dig. Låt honom vara. Jag tror helt uppriktigt att det är nån form av psykiskt tillstånd hos honom som slagit till. Om/när han återfår sitt rätta jag igen, så kommer han med stor sannolikhet höra sig till dig igen. Frågan är väl om det går att reparera i så fall. Ta hand om dig kram. 

Nej det gör han säkert inte.... och nej, jag ska inte stanna, ska bort härifrån så fort jag kan. Helst igår... Min son som fortfarande bor hemma mår jättedåligt för hur jag blir behandlad... han pratar inte med min man, han kommer inte ut från sitt rum när min man e hemma... han vägrar att ha min man med på sin student nästa vecka när han slutar... och i vanlig ordning så motsätter sig min man det med... vägrar lämna huset, som han säger.. Ingen ska slänga ut honom från hans hem! 
    så jag har inte ens nån aning om hur vi ska ta oss igenom studenten....
  • Jinxi
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-28 19:56:27 följande:
    Ja jag fattar verkligen inte heller hur han kan vända och bli ett sådant svin! Utgå från att du får noll respekt och noll hjälp från hans sida. Agera som att han inte finns. Försök bara överleva tills ni är ute ur det där hemmet.

Kommer du flytta hem till där du har vänner nu då? Hoppas verkligen det iaf!

Och såg det du skrev om studenten. Ordna festen någon annanstans än hemma, ni kommer inte må bra av att försöka fira där om han ska vara en surpadda under tiden. Räkna med att firandet blir förstört annars.
    Ett svin e bara förnamnet nu.. det är inget man behöver utgå ifrån, för jag får verkligen noll respekt...
    Vet faktiskt inte hur jag kommer göra. Som det e nu, så har jag fått en lägenhet 20 mil bort och även jobb, Imorgon ska jag på arbetsintervju där vi bodde innan allt detta hände, så får jag det så har jag en lägenhetsvisning där oxå på fredag där jag är 1 i kön, med nästan 3000 ködagar. Men kan inte ta den om jag inte får jobbet imorgon, så det avgör vilket håll det blir flytt. Därför jag dragit på några dagar med kontraktskrivningen.
    Jag har inte lagt mig platt än, men måste bort härifrån så fort som möjligt innan jag inte orkar nått annat än det. Det gör för ont att vara här...

Japp studenten har jag redan fixat på annat håll, Jag har löst det så gott det går... synd bara att mina bonus barn inte heller kan vara med...
Svar på tråden Hur går jag vidare?