Inlägg från: Anonym (Lycka till jag hejar på dig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lycka till jag hejar på dig!)

Lämplig kost under träning?

För det första vilken himla bra insikt och kul intiativ av dig. Jag kommer att heja på dig och hoppas du lyckas!

Några råd som kan vara bra att ha på resan.
    Det kommer inte vara enkelt det finns ingen quick fix utan det kräver beslutsamhet och mål.

Allting handlar om att du måste få i dig mindre kalorier än du gör av med alltså du behöver ha ett underskott.

Ät bra mat mycket protein och grönsaker. Minst halva tallriken med grönsaker sedan protein och en liten mängd fett och kolhydrater välj gärna bra fetter som tex avokado.

Börja med en fettprocent mätning om jag ser till mig själv så hade jag 29% kroppsfett när jag började men väger idag 1kg mer men har idag 13%. Hade jag enbart titta på vågen hade jag gett upp och gråtit mig till sömns.

Sen handlar det om att hitta ett sätt som fungerar för dig alla är vi olika i mitt fall, jag äter ingen frukost utan en bra lunch och en lättare middag ligger på 1500-2000kcal. 

Jag hade förbud i början nu har jag inga förbud utan arbetar med vetskapen om hur mycket kalorier saker faktist innehåller och det som hjälper mig är att jag aldrig har något onyttigt hemma utan ska jag äta godis så köper jag lite godis som räcker för den kvällen.

Svar på tråden Lämplig kost under träning?