Han anmälde henne!?
Jag har varit med om att min exman släpade med sig sin dåvarande flickvän för att titta på vår dotters luciatåg, ja. Skolan begränsande inte antalet vuxna som fick komma, men HAN visste att jag inte ville träffa flickvännen (lång och tråkig historia), så det var samma sak som att bestämma att jag inte kunde gå på vår dotters uppträdande. Detta retar jag mig på än idag. Det var även fruktansvärt respektlöst av flickvännen att gå dit, hon visste ju också att det skulle innebära att jag inte ville/kunde komma. Gud ske lov tog det snart slut mellan dem...
Angående ditt fall, så tänker jag att skolan MÅSTE kunna ändra. Vad är det för dumheter? Skolans värld är alltid så stelbent, så tungrodd. Man stöter alltid på denna attityd: "nej det går absolut inte". Självklart ska skolavslutningar, föräldramöten, luciatåg och andra uppträdanden vara för de båda biologiska föräldrarna i första hand, om antalet är begränsat! Det borde inte ens vara något att diskutera! Och ska det göras undantag, så ska det finnas papper från domstol/polis/socialen på att den ena föräldern är farlig för barnet eller något liknande.