Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Jobb långt bort och hämtning på förskola

Anonym (sash) skrev 2024-05-28 08:44:15 följande:

Skulle kännas hemskt att behöva ha vårt barn långa dagar på förskolan och knappt ha någon tid ihop innan läggdags. Vill inte gärna vara den som hämtar sist varje dag liksom. 

Att jobba deltid verkar vara ett måste för att få ihop det. Min man har flex och styr sin egen tid lite mer. Känns krångligare med mitt eventuella jobb och hur jag ska få ihop det. Har inte koll på deras arbetstider än och om det finns möjlighet till flex. 

Om din man redan har fast arbete kan han gå ner i tid. Sedan om några år kan ni byta. 
  • Anonym (S)
    Anonym (sash) skrev 2024-05-28 10:42:57 följande:

Har inte fått jobbet än, men tack ändå ;)

Låter smart att låta min man jobba deltid första tiden så att jag kan få komma in i jobbet ordentligt innan jag ber om att gå ner i tid. 

Vi har inte kommit till punkten där vi har gått igenom det praktiska som arbetstider och sånt än men jag tror nog ändå att det borde funka att ha flextid där.

Tyvärr har vi inga släktingar eller familjemedlemmar som bor i närheten. Vi har båda flyttat ifrån våra hemstäder. Hade varit guld värt att ha någon nära som kunde hjälpa till då och då.

Ni har alltså lämnat era hemstäder för att bosätta er på ett ställe där ni inte får jobb utan måste pendla en timme om dagen samt inget nätverk i form av familj? 

Hur gick tankarna då? 

• Anonym (S)
    Anonym (sash) skrev 2024-05-28 10:52:37 följande:

Vi flyttade båda hit flera år innan vi ens träffade varandra, då fanns såklart ingen tanke på familjeliv och att ha ett kontaktnät runt oss. Inte får jobb? Min man har ett jobb och jag har också haft jobb tills nyligen när jag blev varslad. Förhoppningsvis har jag ett nytt jobb snart också. 

Ok.

Jag menade inte att ni inte har jobb, utan jobb där ni bor. Men jag förstår det som att ni jobbar i en storstad, om pendlingen tar så lång tid. 

Svar på tråden Jobb långt bort och hämtning på förskola