Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Jobb långt bort och hämtning på förskola

Kan ni flytta? Låter nästan enklast.

Vi jobbade 75% under förskoleåren trots att vi har gångavstånd till jobbet. Barnens uppväxt kommer aldrig tillbaka. Det har varit så värt att leva sparsamt för att få tid med familjen. 

• Anonym (P)
    Anonym (Huh) skrev 2024-05-28 09:26:23 följande:
    Enkelt? I dagens ekonomiska läge är det ju allt annat än enkelt att flytta.
    Det beror helt på var TS jobb ligger. 
  • Anonym (P)
    Anonym (sash) skrev 2024-05-28 10:48:34 följande:

Att flytta känns inte aktuellt. Dels vill vi inte bo i den delen av stan och sen har vi stått i sjukt lång förskolekö för att få plats på den förskolan vårt barn ska börja på. Vi kan inte stå i lika lång kö igen till en ny förskola när vi inte har någon som kan ta hand om vårt barn tills det finns en plats på nya förskolan. Min man skulle dessutom få ännu längre till sitt jobb i så fall, nu bor vi åtminstone typ mittemellan. Det finns många anledningar till att vi inte vill flytta, även ekonomiska anledningar. 

Aha, ni bor i Sthlm? Läste i en annan tråd om att få familjelivet att gå ihop att primära rådet är att inte bo i Sthlm (eller annan storstad). Skulle det vara möjligt att flytta till någon av era hemstäder? Helt ärligt är mina gamla kompisar i Sthlm så mycket mer stressade jämförelsevis. Och deras barn har varit mycket mer på fritids och förskola. Jag vet att man på något sätt vänjer sig vid att livet är sådär, men ta en ordentlig funderare över vad ni prioriterar i livet. 
  • Anonym (P)
    Anonym (sash) skrev 2024-05-28 11:24:48 följande:
    Ja det stämmer :) Vi trivs väldigt bra här och ingen av oss är egentligen sugna på att flytta tillbaka till någon av våra hemstäder. Men det har absolut diskuterats några gånger sen vi fick barn. Vi inser mer och mer hur värt det är med hjälp och avlastning så kaaanske att det blir en flytt längre fram. 
    Avlastning är värt jättemycket. Vi bor i halvstor stad och kan gå till jobb och förskola, men ingen av oss har familj här och vi har verkligen saknat avlastning, trots en jämförelsevis enkel vardag. 
Svar på tråden Jobb långt bort och hämtning på förskola