Är jag gravid eller inte?
Hejsan! Jag har tagit 4 ultratidiga gravtester som varit positiva, 2 stycken 2 dagar innan bim och 2 samma dag som bim. Idag var jag på en inskrivning hos barnmorskan och tog massa prover osv men vi gjorde inget gravtest vilket jag tyckte va lite konstigt men man gör väl inte det.
Hur som helst när jag kom hem så ville jag bara göra ett test för att se och tog ett vanligt clear blue test som alltså inte är extra känsligt och det var negativt? Det står klart och tydligt "inte gravid". Blev såklart jätteledsen och tänkte att jag fått missfall eller att de första testerna inte var på riktigt. Sprang till apoteket och köpte ett till ultratidigt test för att se och det var positivt? Det står "gravid", det är alltså ett digitalt clearblue test. ÄR jag gravid eller inte? Har någon annan haft samma erfarenhet? Kan det vara att det fortfarande är så tidigt att de vanliga testen inte ser ännu? Är två dagar efter bim idag.
Har såklart ringt barnmorskan jag var hos idag men utan svar så väntar ivrigt att hon ska ringa tillbaka.