• Ellinor11111

Är jag gravid eller inte?

Hejsan! Jag har tagit 4 ultratidiga gravtester som varit positiva, 2 stycken 2 dagar innan bim och 2 samma dag som bim. Idag var jag på en inskrivning hos barnmorskan och tog massa prover osv men vi gjorde inget gravtest vilket jag tyckte va lite konstigt men man gör väl inte det. 
    Hur som helst när jag kom hem så ville jag bara göra ett test för att se och tog ett vanligt clear blue test som alltså inte är extra känsligt och det var negativt? Det står klart och tydligt "inte gravid". Blev såklart jätteledsen och tänkte att jag fått missfall eller att de första testerna inte var på riktigt. Sprang till apoteket och köpte ett till ultratidigt test för att se och det var positivt? Det står "gravid", det är alltså ett digitalt clearblue test. ÄR jag gravid eller inte? Har någon annan haft samma erfarenhet? Kan det vara att det fortfarande är så tidigt att de vanliga testen inte ser ännu? Är två dagar efter bim idag. 

Har såklart ringt barnmorskan jag var hos idag men utan svar så väntar ivrigt att hon ska ringa tillbaka. 

• Svar på tråden Är jag gravid eller inte?
  • Anonym (e)

Är det något särskilt som gör att du skriver in dig två dagar efter bim? Blodprov visar hcg.

• Anonym (Sandra)

Man brukar väl skriva in sig i vecka 10 ungefär? Aldrig hört om att man gör det så tidigt? Har du någon sjukdom eller så som gör att du behöver göra det? 
    Och kolla HCG med blodprov som en annan skrev brukar man ju normalt bara göra när man misstänker utomkvedshavandeskap som kan vara livshotande .. 

Men ja jag tror att du är gravid , du kanske inte är så långt gången som du trodde? 

• Ellinor11111

Ingen aning när man ska skriva in sig eller inte, vet att min syster också skrev in sig direkt när hon hade plussat så det där väljer man nog själv. Barnmorskan sa ingenting om att de tidigt? vad menar ni med blodproven? Vi tog blodprov idag på besöket för att kolla mina värden, röda blodkroppar, järn osv. 

Nu va det inte riktigt det inlägget handlade om haha, undrade om någon varit med om att man plussar med ultratidig men inte med ett ?vanligt? test även två dagar efter bim. Vet att vissa inte plussar förrän en vecka efter bim men jag gör ju det med dom tidiga men inte dom vanliga vilket gör mig orolig för att jag kanske fått missfall. 

• Anonym (e)

Fortfarande helt förvirrad, hur hann du ens få en tid? Är det privat i ett annat land? Varför?

Ok hade fel om blodproven om de inte var för just det men du är knappt gravid.

Lite extra tid för vanliga test är helt normalt. Att inskrivningen inte sker så tidigt är för att det kan just bli väldigt tidiga missfall.

• Ellinor11111

nä bor i stockholm, finns en miljard olika barnmorskor så va bara att gå in och boka, fanns lediga tider samma dag jag gick in :) 

Fått missfall nu och det var min enda fundering, hade alltså rätt i mina funderingar... 

Svar på tråden Är jag gravid eller inte?