Inlägg från: Anonym (Du vet, han vet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du vet, han vet)

Förstår ingenting

Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 16:55:51 följande:
    Vi är gifta men han ville ju separera och skiljas så jag flytta nu har det gått 6 mån och inget händer från hans sida. Jag vill helst fortsätta vara gift med honom och leva med honom, men nu vet jag inte längre. Vad är det som tar sån tid att bestämma sig, man mår ju dåligt att inte veta.
    Fast han har ju bestämt sig. Och det tror jag att du vet själv. Så lång tystnad är också ett svar, TS. Ingen idé att dra ut på lidandet.
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 18:09:24 följande:
    Hur vet man att han gjort det? Jag vet inte faktiskt om jag vet det.  
    Men hur kan man gör så mot en som man är gift med, från att säga allt till att sen inte säga ett ord på 6 mån. Varför har han inte skickat in ansökan själv under den här tiden och varför vill han ha min saker och varför vill inte han gå vidare 
    För att det gått så lång tid. Hade han haft minsta intresse så hade han hört av sig för länge sedan. Han tycker kanske, precis som du, att det är jobbigt med pappren, att det blir så slutgiltigt. Han kanske inte orkar.
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 18:20:36 följande:
    Ja det är väl bara för mig att tänka i andra banor och skicka in så det blir gjort. 
    Men sen varför ska jag som inte kanske vill skiljas skicka in för att en inte orkar vad är det för sätt, ta den enkla vägen
    Så att du slipper gå runt i din ångest och istället kan börja gå vidare i livet.
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 22:04:53 följande:
    Det är inte bara skicka in, han har en annan religös bakgrund så jag har inte så mycket att säga till om tyvärr
    Bor du inte i Sverige?
    Anonym (Fågel blå) skrev 2024-05-26 22:16:10 följande:
    Jag bor i Sverige 
    Då är det bara att skicka in skilsmässopapper.
Svar på tråden Förstår ingenting