Akutmottagning skickade hem oss pga platsbrist
Det som jag reagerade mot mest var att när läkaren sa att han kunde åka hem och hellre gå till VC sen..Så gick TS man med på det utan ngr protester??
Varför om han nu mådde såååå dåligt..Han lurar TS att han håller på att dö, när han inte alls gör det..Det är väl inte snällt eller är det snällt att ljuga om sånt.
Hade jag mått skitdåligt så hade jag inte gått med på att åka hem ens..Och hade dom tvingat mig att åka hem fast jag mådde skit så skulle jag bara ha åkt till en annan akut..Det finns massor med olika akuter och läkare..
Åker man hem fast man säger sig må skit.. och har så ont i magen speciellt så att man inte kan röra sig, mår illa och kräks, osv hur sjutton klarar man av att ta sig hem då?
Eftersom TS man klarade av att åka hem trots "svåra" magsmärtor så var dom ju inte så svåra..
Jag vet själv hur det är att ha extrema magsmärtor..då det var just det jag hamnade på akuten för..och man går fan i mig inte ut själv från akuten med akuta magsmärtor..Man kan inte ens gå då!
Så en mansbebis som går ut själv passar väl utmärkt på en som gnäller över lite magknip.
Sen om dom har skickat hem folk och 1person av en miljon personer har dött..är liksom sånt som händer..Typ om man går över gatan så kan man bli påkörd.Ska vi förbjuda bilar då kanske...
Men även jag tycker att du har en väldigt nedlåtande ton.
Har man sådana kraftiga buksmärtor att man knappt kan röra sig,kräks och knappt är kontaktbar så kan det inte nedgraderas till en mansbebis med lite magknip.
Det tror jag att även du förstår.
Och även 112 hade skickat in honom om de hade haft en ambulans tillgänglig.
Men de rekommenderade ändå TS och hennes sambo att åka in.
Och ja,hans magsmärtor minskade under tiden han fick vänta.
Men du vet kanske att det finns vissa tillstånd där magsmärtorna kan avta trots att det fortfarande är allvarligt. T ex vid brusten blindtarm.
Och då skickar man inte hem patienten.
Men läkarna gjorde antagligen så gott de kunde med de resurser de hade.
Och det är beslutsfattarna som ska ha skulden för att vården ser ut som den gör. Inte personalen som redan sliter hårt.
Och vad det gäller patienter som skickas hem så tycker jag att om så bara en patient dör så är det en för mycket.
Men det verkar också vara olika hur länge man får vänta på olika akutmottagningar.