Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Skitsnack på jobbet pga min löneökning.

Anonym (JB) skrev 2024-05-26 16:35:09 följande:

Be chefen och/eller HR att prata med dem. Detta är mobbning. 

Det är väl ändå inte mobbing att visa missnöje med sin egen lön när man får höra att en kollega fått tredubbel ökning av lön? Eller missnöje med att chefen snedfördelar så om ingen, inte ens ts själv, vet varför hon får mer än andra.
    Några månader efter lönesamtal är det bortglömt.
  • Anonym (I)

Ts kanske hade lägre lön från början? Chefen ville reglera lite. 
    Talar ni bara om ökningen eller nämner ni hela lönen?

• Anonym (I)
    Anonym (S) skrev 2024-05-27 09:51:12 följande:
    Det här verkar vara pågående av och till.
    Enligt ts har det "ledit till peakar och smågnäll till och från".

Att säga "jag önskar också att jag kunde få samma ökning" eller "hur kommer det sig att du fick så mycket?" Är just smågnäll, inte mobbing. Vet att det ej var du som skrev det.

Att säga mobbing om precis allt urholkar betydelsen av det hemska som mobbing verkligen är!
  • Anonym (I)
    Anonym (Signaturen) skrev 2024-05-29 00:14:44 följande:

Det är inte första gången jag får högre lön än kollegorna, trots att jag redan har högre lön än dem. Har aldrig fått en bra förklaring till varför, känner inte att jag vill ifrågasätta och gnälla när jag får en bra löneökning. 

Helt riktigt vågar inte kollegorna prata om detta med chefen utan detta tas ut på mig istället, genom peakar om att vissa tjänar bättre, du om nån borde ha råd osv. Detta pratas såklart högt om så övriga medarbetare i andra sektioner även får reda på detta. 

Vi är en grupp på 10 personer och jag får har fått högst lön två år på raken. Detta år väldigt mycket högre. 

Låter väldigt konstigt om ni utför samma jobb.
Svar på tråden Skitsnack på jobbet pga min löneökning.