Inlägg från: Anonym (Signaturen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Signaturen)

Skitsnack på jobbet pga min löneökning.

Jag har flera år på raken fått bra löneökningar. Högre än mina kollegor. Kanske för att jag jobbar bra något, jag vet faktiskt inte. 

Detta har såklart ledit till peaker och små gnäll från kollegor till och från. 

Detta år fick jag en stor löneökning. 3x mer än kollegorna, detta kommer alltid fram då det är offentliga handlingar och ekonomi avdelningen gladeligen delat ut lönelistor, så jag berättade, vilket ledde till att kollegor vart skitsura på mig, trots att det är chefen som sätter lön & bestämmer. 

Man kan tänka att det är deras problem, men detta drabbar såklart mig. Jag kan glädjas åt min ökning, tvärtom funderar jag på att säga upp mig då jag inte trivs med kollegorna längre pga detta, och vi jobbar väldigt tight.. 

Vad hade nu gjort i denna situation?

• Svar på tråden Skitsnack på jobbet pga min löneökning.
  • Anonym (Signaturen)

Det är inte första gången jag får högre lön än kollegorna, trots att jag redan har högre lön än dem. Har aldrig fått en bra förklaring till varför, känner inte att jag vill ifrågasätta och gnälla när jag får en bra löneökning. 

Helt riktigt vågar inte kollegorna prata om detta med chefen utan detta tas ut på mig istället, genom peakar om att vissa tjänar bättre, du om nån borde ha råd osv. Detta pratas såklart högt om så övriga medarbetare i andra sektioner även får reda på detta. 

Vi är en grupp på 10 personer och jag får har fått högst lön två år på raken. Detta år väldigt mycket högre. 

Svar på tråden Skitsnack på jobbet pga min löneökning.