• Anonym (H)

15-åring läxade upp min pojkvän...

Jag har själv tagit mig ur en destruktiv relation där jag blev utsatt för fysiskt våld och om du fortfarande läser TS så anser jag att du måste skärpa dig!

När man blir förälder måste man välja bort den typen av relationer för ens barn ska alltid vara prio ett. Det spelar ingen roll hur kär du tror att du är - om din relation går ut över ditt barn är den per automatik över. 

Även om din dotter inte visar det så mår hon dåligt av att se sin mamma bete sig som en dörrmatta för en man som inte har något intresse av att förändras. 

Du ska vara en förebild för din dotter - en stark kvinna som visar vikten av att veta sitt eget värde. Vad tror du hon får för bild av kärlek och relationer när du jamsar runt med den här mannen?

Jag gjorde ett enormt misstag och när jag insåg det så gick jag direkt för även om jag själv var helt förstörd och nedbruten av hans beteende så ska ingen behandla min sons mamma som skit. 

Nu kanske någon invänder att det är lättare sagt än gjort men det var fan i mig inte lätt för det var pappan till mitt barn och jag skulle kunna skriva en bok om vilket uselt stöd man får från samhället i den situationen. 

När din egen dotter är den som säger ifrån och tar rollen som vuxen så har det gått för långt! Det var så jäkla bra och starkt av henne men absolut inget hon ska behöva göra. 

Nu ska du bara tänka på din dotter, dumpa honom och se till att din dotter får en lugn och trygg tillvaro med en glad mamma som hon kan respektera.

Män kommer och går men du får bara EN chans att ge din dotter en bra uppväxt, 

Svar på tråden 15-åring läxade upp min pojkvän...