Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Han gör inget om jag inte sätter hårt mot hårt

Självklart tar min man ansvar för SITT hem och SINA barn. Det är inte bara mitt hem och mina barn, utan hans också.

Vi delar inte allt 50/50, men båda gör ungefär lika mycket totalt sett, om man räknar ihop arbete och fritid.

De flesta andra män jag känner tar också ansvar, vad jag vet. De som inte gör det är numera ex.

Vad hittade du ditt stolpskott till man? Märkte du inget innan du skaffade barn med honom? Delade ni på hushållssysslor och annat innan barnen kom, men sen slutade han plötsligt?

Till våra barns föräldramöten kommer både mammor och pappor. Men visst, det är fler mammor. Men det är ju inte relevant i sig, utan helheten.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (S) skrev 2024-05-24 19:03:18 följande:
    Tyvärr märktes inte det då nej. Vi hade dock endast varit ihop 1,5 år innan jag blev gravid och under den tiden skötte han sig exemplariskt och tog mycket ansvar för husdjur, hem osv. Sen slutade han. 
    Det var tråkigt att höra. Då kunde du omöjligt ha förutsett hur det skulle bli.

Frågan är varför han har förändrats så drastiskt. Det är en sak att bli lite bekväm, eller att man har olika åsikter om hur saker ska göras eller hur noga det är osv. Men din man verkar inte ta ansvar alls. Inte för sina barn heller? Han verkar ha abdikerat både som förälder och partner.

Kan han ha fått någon form av depression, eller att livsomställningen med familj och barn blev för mycket för honom? Det är absolut ingen ursäkt för hans beteende, men det kan vara en förklaring. I så fall kan han behöva söka hjälp.

Eller kan det vara så illa att han först efter att barnen kom visade sitt rätta jag? Att hans mogna och ansvarsfulla sida innan, bara var en fasad, ett spel för gallerierna?

Något har ju uppenbarligen hänt. Antingen är han inte sig själv längre, eller så är han just det. 
Svar på tråden Han gör inget om jag inte sätter hårt mot hårt