• Anonym (skamsen)

Får exet reda på om jag ligger på psyk

Jag blev intagen på psyk för ett självmordsförsök förra veckan.
    dotterns pappa har ensam vårdnad om vår dotter men jjag har lite umgänge.
    Soss kontaktade mitt andra ex direkt ,som jag har ett annat barn med,och berättade att en anmälan från psyk kommit in, detta barn har jag och den andra pappan gemensam vårdnad om.
    Frågan är om soss ringer den andre pappan med, fast jag inte har vårdnad?

• Svar på tråden Får exet reda på om jag ligger på psyk
  • Anonym (zxq)
    Anonym (op) skrev 2024-05-23 20:06:02 följande:
    Onödig kommentar.
    Anonym (skamsen) skrev 2024-05-23 20:00:50 följande:

säker?

Ja, jag är säker, har själv legat inlagd.

Varför var det en onödig kommentar? Jag tycker anonym(M), hade en bra kommentar. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fy fan)

Alltså skäms ni inte, ni som försöker trycka ned och skuldbelägga ts för att hon är sjuk??? Ja, det är så klart synd om barnen, men det är precis lika synd om barnen till en cancersjuk mamma, till exempel, men ingen skulle ju få för sig att skuld- och skambellägga den mamman, eller att dra upp hur synd det är om barnen! Usch säger jag bara.

Hursomhelst, som svar till ts skulle jag vilja säga att de bör kontakta ditt ex eftersom du ändå har visst umgänge. Hade du inte haft det hade de inte ens haft rätt att kontakta honom. 

Skickar all styrka jag kan ❤️

• Anonym (zxq)
    Anonym (Fy fan) skrev 2024-05-23 22:17:42 följande:

Alltså skäms ni inte, ni som försöker trycka ned och skuldbelägga ts för att hon är sjuk??? Ja, det är så klart synd om barnen, men det är precis lika synd om barnen till en cancersjuk mamma, till exempel, men ingen skulle ju få för sig att skuld- och skambellägga den mamman, eller att dra upp hur synd det är om barnen! Usch säger jag bara.

Hursomhelst, som svar till ts skulle jag vilja säga att de bör kontakta ditt ex eftersom du ändå har visst umgänge. Hade du inte haft det hade de inte ens haft rätt att kontakta honom. 

Ingen försöker trycka ned eller skuldbelägga. 

Bara för att man tänker/gör ett suicidförsök, behöver man inte vara sjuk. Om man har tex blivit mobbad hela livet, och därför försöker begå självmord, är man verkligen sjuk då?
  • Anonym (J)

Vad pratar du om? Ja det är exakt lika synd om barn som har en förälder som har cancer. Ingen har skam- eller skuldbelagt ts. Man tänker oftast inte klart när man är djupt deprimerad och det märks på ts som verkar bry sig mer om ifall hennes ex får veta istället för att sätta barnen först. Självklart förtjänar Ingen att må som ts gör nu och jag hoppas för barnens skull att hon blir frisk snart. 
  • Anonym (vemtappadeallasombarn)
    Anonym (J) skrev 2024-05-23 22:05:05 följande:
    ERRORIHUVUDET
    Det är synd om barnen om deras mamma mår sämre för att någon idiot online sparkar på självmordsbenägna personer som söker vård.
  • Anonym (vemtappadeallasombarn)

Skönt för alla som har så stabila relationer till sina ex att den inte blir värre med liknande besked. Det kan skada barnet mer.

• Anonym (Jjj)

Tror inte han får reda på det om han har ensam vårdnad. Jag har också barn med olika .. tre till och med. Äldsta barnets pappa och jag har gemensam vårdnad , vi har fått veta om det har hänt något , jag fick t.ex veta när han hade hamnat i fyllecell en gång men det hände inte så mycket mer då för barnet bodde mest hos mig. Det var en gång jag faktiskt mådde dåligt med självmordstankar och var inlagd några dagar också för väldigt längesen och jag tror han fick information om det från soc ,han fick iförsej höra det från mig också. 

Mellanbarnet har jag ensam vårdnad om , pappan har iförsej inget bestämt umgänge utan han har träffat henne med mig lite då och då. Det har hänt en del med honom för några år sen , han satt häktad ett tag och blev dömd till villkorligt . Jag fick inte höra något om det av soc eller så utan bara från honom och vänner. Så det borde vara samma sak när det gäller er? Fast vet inte om det är skillnad när man har umgänge? 

Barn nummer tre har jag gemensam vårdnad om men det har inte varit några såna situationer och jag och pappan är fortfarande tillsammans .. 

• Anonym (korven)

Försökte skriva något liknande, använde väl fel ord, för mod tog bort det.

Men håller med, varför trycka ner någon som mår dåligt?!?!?! FY!

KRAM TS <3
  • Anonym (korven)

såg iaf att vissa taskiga inlägg tagits bort, bra!

• Anonym (Fy fan)
    Anonym (korven) skrev 2024-05-25 08:27:01 följande:
    Försökte skriva något liknande, använde väl fel ord, för mod tog bort det.

Men håller med, varför trycka ner någon som mår dåligt?!?!?! FY!

KRAM TS <3
    Anonym (korven) skrev 2024-05-25 08:29:40 följande:

såg iaf att vissa taskiga inlägg tagits bort, bra!

Ja, modereringen på FL har ju minst sagt en del övrigt att önska... men nån gång händer det ju att de faktiskt plockar bort rätt inlägg 😊

• Anonym (zxq)

Hur mår du nu/hur går det, TS? 

Svar på tråden Får exet reda på om jag ligger på psyk