• Anonym (?)

Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring

Barn testar gränser. Problemet är att ungen får dubbla signaler, ok att pappan verkar lite hård men mamman verkar rätt mjäkig kan jag tycka.
    Min dotters mamma och jag var på samma linje men min sons mamma var tyvärr ett mähä som trodde man var en bra förälder om ungen fick sin vilja igenom.
    Tack och lov (tur eller inte) är de idag båda väldigt lugna och trevliga personer med stor empati.
    Är så stolt över dem!

• Anonym (?)
    Anonym (I) skrev 2024-05-23 21:16:18 följande:
    TS skriver klart och tydligt att han SLÅR barnet. 

Så hon har ju uppenbarligen sett det med egna ögon. 
    Det är förbjudet att slå sina barn i Sverige. 
    Tror du ska lugna dig när du inte har hela bilden. 
    Eftersom mamman verkar ha en helt annan uppfattning om att "slå" så kanske vi ska vänta med att döma, eller hur?
    Skulle det nu vara så att det handlar om våld som är olagligt så ska hon kontakta sociala myndigheter eller polis.
    Min uppfattning är att det är testande av gränser hos barnet vilket i så fall är både helt naturligt och sunt. Är då ännu viktigare att ni är överens.
    Man bankar inte på tv:n, man pillar inte i vägguttaget o.s.v.
    Kanske lite taskig liknelse men är lite som att uppfostra en hundvalp.

Barn ska få vara barn men måste ju också lära sig gränser.
  • Anonym (?)

Det här börjar likna häxjakt från upprörda mammor. Vi vet ju fortfarande inte hur det är i verkligheten. Är ju rätt vanligt att det överdrivs.
    Återigen - försvarar aldrig någonsin våld mot vara sig barn eller vuxna
    Men man ska nog veta och inte tro innan man dömer.

• Anonym (?)
    Anonym (I) skrev 2024-05-23 22:08:46 följande:
    Slår du också dina barn så därför du tycker det är okej?

TS skriver "Min sambo är lite väl aggressiv enligt mig och kan rycka honom därifrån i armen samtidigt som han skäller på honom eller slå (löst) på armen eller handen."
    Och hur fick du ihop det där? Som sagt - häxjakt utan att veta ....
  • Anonym (?)

Aldrig slagit ett barn men när jag och mitt ex var och handlade och bonusdottern fick "spel" så slutade det med att jag gick med ungen vilt skrikandes under armen genom hela butiken, Mamma handlade klart och jag satt i bilen med bonusdottern.
    Gjorde jag mig skyldig till våld? Mamman och jag var helt överens. Inga slag men upplyft och utburen fasthållen under armen.Gräns markerad, man bär sig inte åt som man vill.
    Var nog ett test men det slog ju klart fel, hahaha
    Dotter nr 2 är rödhårig och var lite besvärligare som liten.
    Sonen lugn som en filbunke.
    Både barn och föräldrar är olika

Svar på tråden Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring