Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring
Det din sambo gör är misshandel.
Det din sambo gör är misshandel.
Men jisses, vilken överreaktion hos alla som kommenterat här. Visst är det alltid OK att slå eller skada ett barn men...
TS skriver "Min sambo är lite väl aggressiv enligt mig och kan rycka honom därifrån i armen samtidigt som han skäller på honom eller slå (löst) på armen eller handen."
Jag tolkar det som att pappan kanske tar barnet i armen och flyttar hen från glasskåpet eller platsen/saken hen inte ska leka med. Sedan bör det givetvis följas upp med någon annan lek/distraktion någon annanstans, men man måste ju få flytta på barnet från en sak hen inte ska ha? Jag har själv vad ni säkert skulle kalla "våldsamt" tagit saker ur händerna från min snart 1,5 åring för att han inte ska ha dem. Men står han med en liten kula (som lätt kan fastna i halsen) och griper hårt så måste man ibland ta i lite för att lirka ur den. Han skriker som en skållad gris och lägger sig på golvet och gallskriker, men hur ska man göra? Om barnet vägrar gå bort från glasskåpet, så måste man ju få bära/dra bort dem? Och daska dem lätt på fingrarna, inte så de får ont, men för att markera ajabaja, är det plötsligt att likställa med en anmälan till SOC? Då skulle varenda förälder som någonsin borstat bort gräs eller sand från sina barns kläder (som sitter på barnet) ligga risigt till... Jisses...