• Anonym

Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring

Anmäl er till en föräldrakurs.
    Ja, ni ska visa barnet hur man gör. Men man ska behålla lugnet.
    Det är ingen fajt som ska vinnas av starkast eller mest högljudd

• Anonym
    Anonym (Blir galen) skrev 2024-05-23 16:37:34 följande:

Hur ska jag lyckas få med honom på en föräldrakurs när han anser att han gör rätt? Han har ett äldre barn från en tidigare relation så han tycker väl att han vet bäst. 

Jag kan komma med hur mycket argument om vad man ska göra och vad man inte ska göra, typ det folk har skrivit här. Men han tycker bara att folk är för mesiga och använder silkesvantar ?nuförtiden?. Ledsamt att han inte kan inse själv att det inte är rätt väg att gå för det känns som att han måste komma till insikt med det själv för att ändra sig. Han blir även lätt irriterad om vår son inte vill äta. Då är han ganska snabb med att ta upp honom ur stolen för att han ?bara larvar sig?. Blir galen på hans minimala tålamod ibland. Han är däremot väldigt snäll och rolig som pappa när sonen inte är jobbig?

Du får sälja in kursen
    Du kan säga att eftersom ni har skilda åsikter och ni tjafsar om det så kan ju vara bra att ni går en kurs tillsammans. Då kan ni få ett underlag så ni kan diskutera bättre. Det är viktigt att vara konsekvent och bra att ha en gemensam strategi inför barnet. Säg att du vill lära dig mer och vill göra det tillsammans med honom. Att du vill bygga ett bra föräldraskap tillsammans, där ni inte bråkar så mycket
    Undvik att säga att ni ska gå kursen pga att han gör allt fel
Svar på tråden Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring