• Anonym (S)

Vems fel att han inte kom?

Skolan borde informerat båda vårdnadshavarna. Men blir också lite förvånad att du inte sagt något, ert föräldraskap skulle behöva bättre kommunikation. Jag ogillar mitt barns pappa och tycker att han tänker fel. Men för barnets bästa så kommuniserar vi. Det handlar inte om vad jag och exet vill. Det handlar om barnets rättigheter och bästa för henne. Det bösta för henne är att vi båda tar del om info om henne, båda går på möten, båda pratar om henne med varandra osv.. 

Så lär dig här du också att kommunisera med pappan men påminn skolan också om att informera båda vårdnadshavarna. 

• Anonym (S)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 21:47:04 följande:
    Hennes bästa hade varit att han håller sig borta.

Jag tänker inte ta ansvar i att informera honom. Jag går i terapi för att klara av att han öht finns i mitt liv, mer kontakt än den absolut nödtvungna vägrar jag.
    Stackars barn!! Du tänker på dig själv i första hand och barnet i andra hand. Inte konstigt att ni är usla föräldrar om ni undviker att prata med varandra. Är det värt att riskera ditt barns psykiska mående? Ta ansvar och gör rätt för dig
  • Anonym (S)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 22:12:27 följande:
    Jag är allt annat än en usel förälder. Han har misshandlat mig i många år och jag kämpar som fan för att få tillbaka mitt liv. Jag pratar om jag måste, i det här fallet utgick jag ifrån att han var informerad. Mitt barn har haft ångestproblematik i hela sitt liv och jag har slagits för henne i alla år, medan han är av attityden att hon ska skärpa sig. Mina barn kommer alltid först och det var för hennes bästa jag hoppades att han inte skulle gå.
    Mitt ex har mest använt psykisk misshandel mot mig men även fysiskt våld. Som tur är är han bättre pappa än pojkvän. Jag tycker det är piss att behöva ha kontakt med honom. Men jag måste samarbeta och kommunicera med honom för barnens skull. Barnen går före mina känslor här
  • Anonym (S)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-23 05:44:20 följande:
    Om du tänker till lite så kanske du kommer på varför hon går i terapi pga honom, varför hon anser honom dålig för barnet och att skolan inte informerar honom är säkert för att de inte heller vill ha honom där! Låter som en farlig psykopat!
    Om han är så skadlig för barnet. Har TS tagit detta med sovialen, familjerätten och socialen? Vad gör hon för att skydda sin dotter? Att själv gå i terapi, ha dålig kommunikation med pappan och hoppas att han inte dyker upp på ett möte och pappan fortfarande har vårdnaden fastän han är skadlig. Det rimmar dåligt i mina öron. 
Svar på tråden Vems fel att han inte kom?