Förstföderska med nyfödd, ensam hemma med bonusbarn i sommar?
Hej!
jag är lite kluven inför min frågeställning och hur jag tror upplägget blir bäst för alla i sommar. Jag har inga barn sedan innan men är gravid och det kommer en liten flicka om en månad. Min man har fyra barn mellan 10-15 år. Hans jobb innebär att han är borta 16 timmar de dagar han jobbar vilket innebär att jag/bebis och bonusbarnen inte ser honom alls de dagar han jobbar, några dagar i rad.
Vi ska n planera sommarlovet eftersom barnen inte har någon skola, tidigare har vi haft barnen de dagar mannen inte jobbar för att de ska kunna ses, och att Han inte kunnat lämna och hämta de dagar han jobbat från skolan.
det känns taskigt på ett sätt med ett sådant upplägg nu när barnen är lediga, men samtidigt vill jag kunna lägga all fokus på mitt förstfödda barn som kommer om några veckor och ge henne all fokus utan att behöva tänka på städ, skrik, laga lunch och middag, kunna åka ut och träffa mina vänner och familj. eller hinner man med allting ändå eftersom bebisen sover? Klarar sig de större barnen själva hemma om jag åker och träffar mamma några timmar? Är så kluven för jag vet inte hur man mår efter att man fött barn...
hur hade ni lagt upp sommarlovschemat?