Köper present åt bonusbarnens mamma på mors dag
Anonym (TS) skrev 2024-05-21 22:50:13 följande:
Ja, det har jag. Är samma sak varje år. Han åker och stressköper något samma morgon på Ica fast jag påminner långt innan.EpicF skrev 2024-05-21 20:11:32 följande:
Jag kan förstå din känsla. Men du är inte dina bonusbarn mamma utan just en bonusmamma.
Mors-dag present får du få av dina egna barn. Du får påminna din sambo om Mors-dag, om det är så att ni har gemensamma barn och han inte hjälper de att ordna present.
Men nej, din bonusdotter ska absolut inte förstå att du också önskar dig något. Du är inte hennes mamma, oavsett om du uppfostrat henne större delen av hennes liv.
Man kan absolut få mors-dag present av sina bonusbarn men det är inget man ska förvänta sig att få. Jag har dock fått några gånger utan att jag hade förväntar det. Blev väldigt överraskad och rörd eftersom den äldsta (han var runt 5 förstå gången) hade köpt till mig också
Att bonusbarnen vill ge sin mamma en present på Mors dag är inget konstigt utan fullt naturligt. Det som skaver hos dig är nog din makes (icke) agerande.