Köper present åt bonusbarnens mamma på mors dag
Anonym (TS) skrev 2024-05-21 19:54:14 följande:
Köper present åt bonusbarnens mamma på mors dagJag kan inte låta bli att känna mig nedstämd inför mors dag. Jag har varit bonusmamma i snart nio år. Har även egna barn så är mamma på riktigt också. Mina bonusbarns mamma har aldrig haft barnen boende hos sig mer än varannan helg, men större delen av denna tid har de endast haft umgänge 2 timmar varannan lördag. Det vill säga att jag tagit hand om barnen heltid tillsammans med min sambo som att de vore mina egna. Senaste åren har bonusdottern som nu är 14 år alltid velat åka och köpa present till sin mamma inför mors dag med mig. Jag ställer såklart upp, vill främja deras relation och inte ha en negativ attiryd gentemot mamman. Varje år har jag gått på stan och letat present och dessutom fått betala för den. Men varje år har jag själv inte fått något.
Jag har en sambo som borde ta med våra barn att köpa något, men det gör han inte. Jag känner väl också att bonusdottern börjar bli så stor att hon iaf borde förstå att jag kanske också önskar något, men icke.
Det känns ledsamt att varje år göra en annan mamma glad för att själv känna besvikelse. Kan känna sorg över att jag tagit hand om barnen sedan äldsta var 5 år (minsta var 2 år) som att de vore mina egna, de har bott heltid med mig och min sambo etc men ändå ska kvinnan som inte knappt lyft ett finger under dessa år hyllas. Jag blir ledsen inombords, men visar såklart inget åt barnen. Men detta är bara ytterligare en baksida av att vara bonusmamma.
vad gäller sambon så berätta att du gärna vill att han åker och köper något med barnen, berätta att du känner dig ledsen över det.