• EpicF

Köper present åt bonusbarnens mamma på mors dag

Jag kan förstå din känsla. Men du är inte dina bonusbarn mamma utan just en bonusmamma.

Mors-dag present får du få av dina egna barn. Du får påminna din sambo om Mors-dag, om det är så att ni har gemensamma barn och han inte hjälper de att ordna present. 

Men nej, din bonusdotter ska absolut inte förstå att du också önskar dig något. Du är inte hennes mamma, oavsett om du uppfostrat henne större delen av hennes liv.

Man kan absolut få mors-dag present av sina bonusbarn men det är inget man ska förvänta sig att få. Jag har dock fått några gånger utan att jag hade förväntar det. Blev väldigt överraskad och rörd eftersom den äldsta (han var runt 5 förstå gången) hade köpt till mig också 

• EpicF
    Anonym (Vill inte ha något) skrev 2024-05-21 22:25:09 följande:

Jag är nog helt tvärt om. Jag har sagt till familjen att jag inte vill ha något på Mors dag, Jag mår bäst av den vanliga vardagen tillsammans med min sambo och mina barn. De behöver inte köpa något för att visa tacksamhe.

Vanlig vardag med familjen är också ett utmärkt sätt att fira Mors dag 😊 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-05-21 22:50:13 följande:
      Ser till så sambon åker med blommor till sin mamma på mors dag och fars dag, fixar present till bonusbarnens mamma etc. 
    Strunta i att se till att din sambo ger sin mamma blommor, och sin pappa present. Det är hans ansvar. Tekniskt sätt är det också hans ansvar att bli med sin dotter och ordna present till hennes mamma. 

Eftersom du gör allt och din sambo också vet om det så behöver han inte göra ett skit. 
    Anonym (TS) skrev 2024-05-21 22:50:13 följande:

Jag roddar jul, nyår, påsk, midsommar, nationaldagen, fem födelsedagar, fars dag, namnsdagar bl a. 
    Låt han ordna jul, nyår, påsk, midsommar etc under ett år. Skippa allt sådan och lägg ansvaret på honom. Och var strikt med att han har ansvaret från och med nu. 

Starta med att han får ansvaret över midsommar och nationaldagen från och med nu

Förövrigt firar man ens nationaldagen här i Sverige? 🤔
Svar på tråden Köper present åt bonusbarnens mamma på mors dag