Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Hur är det att gå i 4:an? Jag vet inte alls.

Det finns inget generellt svar på det . Läroplanen är förvisso densamma oavsett vilken skola men hur man går tillväga rent konkret kan variera enormt. Alla skolor gör olika. Till och med samma årskurs fast olika klasser kan göra olika saker, det beror på lärarna och på vilken nivå klassen ligger .  En del kanske ser på film i geografi om olika länder och en annan klass får i uppgift att rita karta över ett land i geografin. Allt är olika och relativt. 

När jag gick i mellanstadiet hade vi samma lärare i alla ämnen. Även gymnastik.  Vi var två klasser i vår årskurs och ibland kunde lärarna byta klass och vi kunde ha den andra läraren i några ämnen och sen bytte dom tillbaka.  

Vilken typ av skola man går i kan också skilja vad gäller hur undervisning sker och vilka lärare man har. En mindre skola på landet funkar givetvis annorlunda mot en stor skola i storstad. 

Så känn ingen panik över att du inte kan svara på ditt barns frågor. Det tror jag inte nån av oss föräldrar kan göra.

Svar på tråden Hur är det att gå i 4:an? Jag vet inte alls.