• Aliona

När tror du att jag har ägglossning? Bild

Ja det är för svagt. De två strecken ska vara lika starka för att det ska räknas som positivt. Men det är nog väldigt nära! 

• Aliona
    Clarissa10 skrev 2024-05-19 22:10:29 följande:
    Okej! Så imorgon borde det vara helt starkt och då har jag ägglossning på tisdag? Har jag fattat det rätt? Vill inte missa för min sambo är lite svårflirtad till att ligga ofta vissa perioder, så ska lägga in en stöt frågan är när haha!
    Ägglossningen sker 24-36 timmar efter stegringen, så om du får två lika starka test på stickan idag så borde ägglossningen vara imorgon. Sperma kan leva iaf fem dygn i slidan så det spelar nog ingen större roll när ni ligger nu. Det är större risk att vänta för länge, eftersom ägget bara är befrukningsbart 24 timmar efter äl. 

Varför vill inte din sambo ligga ofta i vissa perioder? Är han inte med på att skaffa barn? 
  • Aliona
    Clarissa10 skrev 2024-05-20 09:24:14 följande:
    Haha väldigt märklig gissning att han inte skulle vara med på att skaffa barn? Han vill inte ha sex ofta i vissa perioder för han lever med skov från en sjukdom som påverkar hans fysiska förmåga. 

Då skulle jag ha satsat på idag, om strecken är lika starka. Om du bara testar en gång om dygnet så vet du ju inte när det slog om. Det kunde vara när som helst mellan ditt negativa och positiva test. Och som sagt är ägget bara befruktningsbart en kort tid, medan sperman lever längre. 

Har din man stora problem så hade du kunnat vända dig till gynekolog också, så kan de ge en mycket mer exakt uppskattning av ägglossningen genom ultraljud. 

Svar på tråden När tror du att jag har ägglossning? Bild