Aliona skrev 2024-05-20 09:54:33 följande:
Då skulle jag ha satsat på idag, om strecken är lika starka. Om du bara testar en gång om dygnet så vet du ju inte när det slog om. Det kunde vara när som helst mellan ditt negativa och positiva test. Och som sagt är ägget bara befruktningsbart en kort tid, medan sperman lever längre.
Har din man stora problem så hade du kunnat vända dig till gynekolog också, så kan de ge en mycket mer exakt uppskattning av ägglossningen genom ultraljud.
Ja men jag drog den slutsatsen också! Så det blev ett försök igår. Det blev ett försök dagen innan också, i söndags när jag hade ägglossningssmärtor. Men några fler försök blir det tyvärr inte den här gången. Så nu är jag mest nyfiken och genuint intresserad över hur min kropp fungerar med ägglossningen. Ska ta ett test idag och se om testet är starkt eller om det fortfarande ska vara samma resultat dag 3. i så fall tror jag att ägglossningen var igår, ett dygn efter första tydliga stegringen, och att hormonerna hänger kvar.
Ta hjälp av en gynekolog vore något! Men man vet inte ens vart man ska börja. Har inte råd med ivf heller.