• Anonym (Pfft)

Gjorde ja rätt

1. Hon tycker inte om dig.
    2. Sluta försöka skapa trevliga konversationer, fortsätt att bara strunta i henne.
    3. Om de vill umgås med kort varsel så kan du avstå! Följ inte med till stranden t ex, om de kommer till er så åk ut på ärenden ett par timmar.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Fel på mig?) skrev 2024-05-18 12:11:51 följande:

Maken är inte bekväm med att vara själv med dom för då kör dom över honom..så det är tydligen viktigt att jag är med för jag "har bättre koll" på saker. Enligt maken då när jag ifrågasätter varför han drar in mig när jag är upptagen. I detta fallet är vi båda upptagna men då ska han bjuda in dom som att allt är perfekt och trevligt.

Jag vill inte för spntdär leder bara till att vi bråkar sen ich han lovar att "nästa gång" ska han lyssna bättre på vad hans mamma säger..

Näää nä, du ska inte behöva sitta barnvakt åt din egen karl för att han inte kan stå upp mot sina föräldrar. Han får ta de där diskussionerna själv. Så länge han inte blandar in dig i något han lovar att göra! För gör han det ska du tvärvägra.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Ja, det är så fel) skrev 2024-05-18 18:15:36 följande:
    Du skriver ju "Ska sluta engagera mig och hälsa när vi ses".

Ja du, min svärmor behandlade mig ganska illa när jag blev tillsammans med min man för hon trodde att jag skulle flytta tillbaka till Sverige med honom (han är inte svensk och vi bor utomlands). Jag hanterade det genom att vara trevlig tillbaka och inte elda på konflikten. Det blev bra tillsist. Men om hon varit tvungen att föranmäla besök och liknande, så slår jag vad om att det inte blivit bra.
    Klart man meddelar innan man besöker folk....
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Ja, det är så fel) skrev 2024-05-18 18:33:30 följande:
    Ja, det gjorde hon ju. Men svärmor får inte höra av sig samma dag för TS ska ha tid att förbereda sig.
    Då bör man respektera det! Garanterar att ts inte måste ha förvarning i flera dagar av personer som inte behandlar henne illa.... Läste du om orsaken varför ts vill ha mer tid på sig att förbereda sig?
Svar på tråden Gjorde ja rätt