Gjorde ja rätt
Som flera andra har jag problem med svärfamiljen.
Som flera andra har jag problem med svärfamiljen.
Nej men din man tar inte dina känslor på allvar. Måste du alltid vara med? Passa på att åka iväg och gör något roligt själv när de ska komma?
Tack, jag känner också att han kör över mig.
Han säger " men idag kanske hon är på bra humör"
Som att de något jag ska testa och se?
Jag har att tillägga ställt upp under föera år och det brast för mig i samband med familjesemestern. Då sa ja att nu får de fan va nog är jag så jävla överflödig så skiter jag i vilket, trött på det passivt aggressiva uppförandet som bara fortsätter som att det är helt normalt.
Tycker det räcker att jag grattar när de behövs,, hjälper till när någon frågar och är trevlig mot svärmor. Men jag tänker inte acceptera hennes beteende längre för de där är hennes problem som hon får lösa med sig själv, varför ska det vara okej att hon håller på såhär mot mig bara för att jag är gift med hennes son?
Finns ingen logik för mig i att fortsätta ta skiten men är orolig för att jag missar något, därför söker jag stöd i tråden via er
Maken är inte bekväm med att vara själv med dom för då kör dom över honom..så det är tydligen viktigt att jag är med för jag "har bättre koll" på saker. Enligt maken då när jag ifrågasätter varför han drar in mig när jag är upptagen. I detta fallet är vi båda upptagna men då ska han bjuda in dom som att allt är perfekt och trevligt.
Jag vill inte för spntdär leder bara till att vi bråkar sen ich han lovar att "nästa gång" ska han lyssna bättre på vad hans mamma säger..
Jag förstår inte riktigt, det var väl skönt att ni fick bo själva så ni slapp henne?
Men det är inget fel på dig, felet ligger främst hos din svärmor men också hos din man. Han måste våga stå upp för dig när hon är spydig eller otrevlig. Om ni samkör och ger igen när hon snackar skit kan ni hålla henne på mattan. Han blir ju också överkörd och borde vilja sätta henne på plats.
1. Hon tycker inte om dig.
2. Sluta försöka skapa trevliga konversationer, fortsätt att bara strunta i henne.
3. Om de vill umgås med kort varsel så kan du avstå! Följ inte med till stranden t ex, om de kommer till er så åk ut på ärenden ett par timmar.
Maken är inte bekväm med att vara själv med dom för då kör dom över honom..så det är tydligen viktigt att jag är med för jag "har bättre koll" på saker. Enligt maken då när jag ifrågasätter varför han drar in mig när jag är upptagen. I detta fallet är vi båda upptagna men då ska han bjuda in dom som att allt är perfekt och trevligt.
Jag vill inte för spntdär leder bara till att vi bråkar sen ich han lovar att "nästa gång" ska han lyssna bättre på vad hans mamma säger..
Jag förstår inte riktigt, det var väl skönt att ni fick bo själva så ni slapp henne?
Men det är inget fel på dig, felet ligger främst hos din svärmor men också hos din man. Han måste våga stå upp för dig när hon är spydig eller otrevlig. Om ni samkör och ger igen när hon snackar skit kan ni hålla henne på mattan. Han blir ju också överkörd och borde vilja sätta henne på plats.
1. Hon tycker inte om dig.
2. Sluta försöka skapa trevliga konversationer, fortsätt att bara strunta i henne.
3. Om de vill umgås med kort varsel så kan du avstå! Följ inte med till stranden t ex, om de kommer till er så åk ut på ärenden ett par timmar.