Inlägg från: Anonym (Diddi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Diddi)

    Genuin fråga, gällande arbete

    Byt jobb skulle jag säga! Vad du än gör kommer det inte bli bättre och de ansvariga verkar ju inte heller bry sig när de bara påstår att du är tyst.

    Jag hade också ett sådant jobb, ingen pratade med mig eller släppte in mig i samtalet och även de dagar jag försökte själv blev det ingen förändring.

    Jag insåg att jag inte vill jobba på en sådan arbetsplats och bytte jobb. Från ett annat jobb var jag van att det kom in nya personer och gjorde allt för att de skulle känna dig välkomna.

    Så byt jobb!

  • Anonym (Diddi)
    Anonym (Palmen90) skrev 2024-05-18 10:18:40 följande:
    Tack! Kan sitta och ha världens utfrågning och frågesport men ingen ställer någon fråga tillbaka. 

    blev det bättre då? Genom att byta jobb?
    Ja det blev mycket bättre. Har varit på många olika arbetsplatser genom åren och detta var första gången jag kände att jag varken kom in i gruppen eller ens hade någon jag tyckte om i den.
    På alla andra arbetsplatser har jag kommit överens med de flesta, fått vänner och kunnat ha kul på jobbet. På den när ingen pratade var det hemskt, jag var ny och de var så tighta med varandra och släppte liksom inte in mig. Sedan kom en till ny som var supergullig mot mig och som blev insläppt i gruppen men det var redan försent, jag ville bara därifrån. Det säger så mycket om en arbetsplats när de inte vill släppa in nya.
    Jag kände inte heller att det var mitt fel, jag har ju alltid blivit välkomnad på alla andra arbetsplatser jag varit på, och själv varit noga med att välkomna nya.
Svar på tråden Genuin fråga, gällande arbete